onsdag, mars 07, 2012

19 ÅR OCH EN ANNAN MALIN

Idag fyller jag 19, även fast det inte har någonting med min au pair-resa att göra tyckte jag ändå att det förtjänade ett inlägg. Jag har firat dagen i ära med min kära familj och släkt, ätit massvis med godsaker och så fick jag såklart lite paket också, bla en massa bra-att-ha grejer för resan till Indonesien och även två böcker till mitt år i USA! En bok om New York och en om USA .. så visst kunde jag relatera min födelsedag till mitt framtida liv som au pair också! Fortsättningsvis har Greys Anatomy säsongspremiär (dubbelavsnitt tillomed!!) ikväll så ska passa på att njuta och tänka att om ett halvår så är det där i Seattle jag bor, sjukt.

Det är sjukt hur mycket som kan ändras på ett år, om ett år firar jag min 20:de födelsedag i ett nytt hem med en annan familj i ett annat land med nya vänner och ett helt nytt liv. För ett år sedan hade jag aldrig kunnat se mig själv som jag gör idag, jag hade aldrig gissat att jag skulle ha påbörjat den största resan i mitt liv, hittills. Det är verkligen sjukt hur mycket som kan hända på ett år. Jag ser tillbaka på min 18årsdag med ett leende idag. Och inte för att jag var lycklig och för att den var bra, för jag var inte lycklig och den var inte bra. Utan jag ser tillbaka och ler för att jag ser hur mycket jag har förändrats, hur otroligt mycket starkare person jag är. Jag ångrar ingenting i mitt förflutna, för det har gjort mig till den jag är idag. Alla motgångar och alla tuffa tider, alla personer som har tryckt ner mig och sårat mig har också gjort mig starkare. Jag tänker tillbaka med en lättnad i bröstet och ett leende på läpparna för att jag är glad att jag inte är samma person längre. Jag är tusen gånger starkare än vad jag var för ett år sedan och idag skulle jag aldrig acceptera att befinna mig samma sits som jag gjorde för ett år sedan. Tack till alla mina fina vänner som har hjälpt mig att komma hit där jag är idag, men mest tack till mig själv för att jag har vågat och för att jag till slut gjorde det som var rätt. Om jag har utvecklats såhär mycket på ett år och blivit såhär mycket starkare, då ser jag med olidlig spänning fram emot min nästa födelsedag och vilken person jag har utvecklats till då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar