onsdag, mars 14, 2012

UPDATE

På au pair fronten händer inte så speciellt mycket för tillfället, annat än att jag går runt och längtar till det som känns som en evighet långt borta just nu. Eftersom jag har matchat med en familj så tidigt så finns det inte så mycket att göra än, utan det mesta måste ske mellan 3 månader-2 veckor innan avfärd, men har fått en räkning på allt som ska betalas till Cultural Care Au Pair nu i alla fall som direkt vidarebefordrades till mamma, haha! Ne men mamma och pappa har sagt att dom ska betala min försäkring och ett nytt pass, men det mesta kommer jag att betala själv, så därför blir det hard work work i sommar. Har fått en förfrågan om hur mycket jag vill jobba i sommar och ska be att få jobba så mycket som möjligt. Både för pengarna men även för erfarenheten. Ska nämligen jobba med samma sak som förra sommaren, att vara "barnflicka" och passa två tjejer, påminner vääääldigt mycket om att jobba som au pair (anledningen till att jag bestämde mig för att bli au pair var pga det här jobbet). Sedan har jag inte kunnat motstå att kolla runt lite vart jag skulle vilja resa under mitt år i USA efter att ha läst lite om landet i en bok jag fick i present. Det finns hur många platser som helst som jag skulle vilja besöka och känns som att mycket skulle kunna bockas av på min things-to-do-before-I-die-lista innan året är över. Det är bara att hoppas att pengar och tid kommer att finnas!

Sedan måste jag även säga grattis till Michaéla som tackade ja till sin värdfamilj igår, GRATTIS! :D så glad för hennes skull, och ett plus är att hon kommer att bo på samma kust som mig, är dock ändå 130 mil ifrån varandra.. Men kunde varit ännu värre och jag hoppas att vi kommer ses under året, hon kommer åka en månad före mig. Michaélas blogg hittar ni här!

Har tänkt försöka göra inlägg oftare, men känns inte lika lätt när det inte händer så mycket. Men ska försöka och klura ut saker att skriva om, det är bara att hojta till om ni har några frågor, jag svarar mer än gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar