fredag, mars 23, 2012

INDONESIEN

Eftersom det står till på au pair-fronten och det kommer inte hända så mycket de närmsta månaderna har jag tänkt skriva om andra saker som händer också, dock inte om mitt vardagsliv för det är inte så intressant men om lite större saker eller roliga saker som jag vill minnas.

Jag tänkte börja med att berätta lite om resan till Indonesien som jag kommer att göra tillsammans med klassen om mindre än två veckor (!!!!! vart tog tiden vägen?!). Det är en studieresa som alla klasser på Räddningsgymnasiet, Sandö gör under sitt tredje år till ett u-land för att lära sig om ett annat land och en annan kultur. Vi valde att göra våran resa till Indonesien och vi har jobbat sedan vi började vårat första år på gymnasiet med att samla ihop pengar genom att sälja allt ifrån polkagrisar till lotter och jobbat med allt ifrån inventering till HLR-utbildning. Det har varit tufft men nu är vi äntligen framme vid vårat mål då vi igår börjar med ett område som är förberedande för resan. Vi ska göra massvis med saker när vi väl är där, allt ifrån studiebesök på flera platser till att se vulkaner och tempel. Vi åker på måndag den 2 april och kommer hem måndag den 23 april. Förväntar mig en amazing resa som jag kommer att berätta om sedan här på bloggen!

Fick ett brev igår från Cultural Care Au Pair med en massa information och papper att fylla i inför mitt besök på Amerikanska Ambassaden som kommer att ske den 7 augusti kl 8.00 på morgonen och efter det blir det ett besök på Cultural Cares kontor för ett möte tillsammans med en massa andra au pairer, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar