torsdag, juni 26, 2014

I'M HOME

Hej alla ni trogna läsare som klickar er in hit varje dag trots att jag inte gjort ett inlägg på över två veckor och inte gjort något bra inlägg på vem vet hur länge. Nu befinner jag mig på svensk mark, norrländsk till och med efter ett dygn i Stockholm och träffat Lovisa och Tess som lämnade Seattle i början av året. Det var så roligt att träffa dem igen, älskar hur det kändes som den självklaraste saken i världen att vi hängde i Stockholm precis som att vi aldrig gjort något annat när vi i själva verket inte träffats på flera månader och aldrig någonsin på svensk mark. Jag älskar hur intensiv au pair-vänskapen är och hur nära man kommer varandra på så kort tid. Jag älskar hur jag har lärt känna såna fantastiska vänner och hur jag kan känna mig säker på att jag vet precis vart jag har dem, trots att vi inte träffats på flera månader, för att jag känner dem så väl. Till helgen ska jag åka till Örnsköldsvik och träffa Rebecka som jag inte sett sedan jag var och hälsade på här hemma i december. Hon har hunnit öppna en egen butik, jag ser fram emot att ta ikapp så mycket med henne, en av mina bästa och första vänner jag träffade i Seattle!

Här hemma i lilla Lugnvik har jag inte ens varit ett dygn än, och jag är redan uttråkad. Har en sådan ångest över att jag har planerat att bo här i non-stop minst 6 månader framåt. Utan min bästa vän lillasyster Moa som har blivit vuxen, tagit studenten och flyttat ihop med sin pojkvän nere i Västerås. Det är så mycket som har ändrats på två år, men ändå så mycket som är precis detsamma. Mitt rum rum är i alla fall något som har ändrats, blev överraskad med ett nyrenoverat rum innanför mitt sovrum där jag kommer ha de mesta av mina kläder och grejer, lite walk-in-closet stuk I guess. Annars ser det mesta likadant ut här hemma och Lugnvik är mindre, mer igen vuxet och mer dött på folk än någonsin. Jag är sjukt jet laged, men tvingade mig själv upp klockan 10 imorse i försök att ställa om dygnet lite. Låg i sängen i tre timmar, såg på film och åt lösgodis som jag saknat. Sedan klarade jag inte av det längre utan var tvungen att göra något, men det finns verkligen ingenting att göra här! Det slutade med att jag bar massa ved åt pappa med podcast i öronen, en syssla jag kommer att fortsätta med i sommar gissar jag på då det var det mest underhållande jag kom på. På eftermiddagen åkte vi till mormor och morfar och fikade, så mysigt att träffa dem igen. Mormor kommer få bli min nya bff den här sommaren då jag inte har några andra vänner här, ska dit igen imorgon kväll och spela kort vilket jag faktiskt sett fram emot! Att spendera tid med familj och släkt är en av de saker jag sett fram emot allra mest med att komma hem till Sverige igen. Kan inte fatta att jag varit borta från alla i två år, som jag saknat dem! På kvällen ringde jag till farmor och pratade med henne också, blir ett besök hos henne nästa vecka, hon bor lite längre bort, och moster fyller år så har en rolig fest att se fram emot också! Så de här första veckorna ska jag nog ha ganska kul.

Det är väl lite såhär mina första tankar så långt efter att ha varit hemma så kort. Det kommer att komma ett inlägg framöver om min resemånad när jag samlat ihop alla bilder och så vilket kommer att ta ett tag. Men jag har i alla fall haft det hur bra som helst och börjat inse hur otroligt mycket jag kommer att sakna USA som land. Sverige är väldigt trist och grått i jämförelse måste jag säga.. Jag hatar språket, allt låter så konstigt och alla är så otrevliga. Och jag började sakna min värdfamilj och mina vänner redan efter en vecka utan dem.

Så ja det kommer vara lite jobbigt att anpassa sig till det här livet, men om jag känner mig själv rätt kommer det att bli bra till slut det med. Allt sitter i inställningen! Nu kommer ju då den stora frågan, ska jag fortsätta att blogga eller är det dags att säga hej då? Det är något jag måste tänka på. I väntan på ett inlägg om min resemånad kommer här några Instagram-bilder jag lagt upp de senaste veckorna, enjoy!
Fort Lauderdale
Grand Canyon
Naples
Grand Canyon
Everglades National Park
Key West
Ny gaddad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar