söndag, juni 01, 2014

YOLO

Hur skriver man ikapp om en vecka som denna? Min sista riktiga vecka som au pair. Den har varit så händelserik, proppfull av roliga saker och jag har verkligen tagit till vara på varenda minut. Jag har jobbat och spenderat tid med min värdfamilj, lyckats ta mig tid att prata lite med min riktiga familj, prioriterad bort massvis med träning och istället ätit godis, glass, skräpmat, ja allt onyttigt jag kunnat få tag i (jag överdriver inte när jag säger att jag faktiskt kan känna att jag gått upp ett kilo, magen är inte lika deffad som för två veckor sen alltså.. Fan skulle ju tagga Miami beach!) jag har umgåtts jättemycket med kompisar och så har jag packat och städat ihop mitt rum. För i lördags kom Sara hit och idag träffade jag henne för första gången och vi har jobbat tillsammans ikväll när mina värsföräldrsr hade datenight. Det känns bra men jättekonstigt! Går inte att förklara allt jag känner just nu, det är bara ett virrvarr av känslor och tankar inom mig och det har seriöst gett mig huvudvärk nu. Allt känns overkligt och jag är så ledsen över att jag ska skiljas från mina vänner och min familj om några dagar nu. Jag kan inte skriva om det.

Den här veckan ska jag bara leva och ta vara på varenda minut. Jag och Sara ska jobba tillsammans och jag ska pussa på tjejerna minst 20 gånger var om dagen. På fritiden ska jag lägga all tid på mina vänner som jag hatar att jag måste lämna. Och just det, jag har en fet resa att packa till också! Wish me luck. Nästa inlägg vet jag inte alls när det kommer, men ha inga höga förväntningar, som sagt jag prioriterar att leva i nuet just nu. Men några bilder från den gångna veckan ska jag kanske lyckas skrapa ihop inom de närmsta dagarna! Tills vi hörs igen, yolo.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilken underbar tid du verkar ha haft i USA! Vilka städer och andra ställen har du hunnit besöka och är det någon plats du skulle rekommendera att åka till?
    /Emelie

    SvaraRadera