söndag, juni 07, 2015

INTENSE WEEK

När jag vaknade upp i morse kändes det som att vakna ur en dvala, jag har nämligen haft feber i två dagar nu men idag mår jag bättre! Inte helt återställd än men tillräckligt för att räkna med att gå till jobbet imorgon. Det var en intensiv vecka med släkten på besök med alldeles för lite sömn, för mycket festande och inte en lugn stund, så min kropp sa till slut ifrån med en rejäl förkylning.
Gran Canaria hade sin egen dag, typ nationaldag, på lördagen så då blev det en liten spontan utgång med Sandra efter lite kortspel och vin med släkten

Men åh, vilken fantastiskt vecka det har varit och så kul med besök! Har fått spendera mycket mer tid med dem än vad jag räknade med, varje kväll har vi ätit middag tillsammans och antingen kollat på nån show eller spelat kort och druckit vin. En dag tog jag med kusinerna till Aqualand och sprang runt där och åkte vattenrutschkanor med dem, så roligt! Känns tomt efter de åkt, men som  alltid skönt att återgå till vardagen.
Jag och Bamse kom och sa hej då innan de åkte, från vänster: Mormor, Moster, kusin Linus och Felix
En av alla vackra solnedgångar från uteplatsen på deras rum

Inte för att den är så mycket lugnare utan åkte direkt iväg på äventyr. I onsdags efter att ha jobbat med arrivals och departures (perfekt för då fick jag säga hej då när de åkte från hotellet) tog vi en av bilarna och så åkte jag, Frida, Jessika och William iväg inåt och uppåt ön för att se solnedgången från Roca Nublo, en utkiksplats högt uppe bland bergen. Vi kom dock iväg alldeles för sent, var stressade för att missa solnedgången och lyckades köra fel precis i slutet så vi kom aldrig hela vägen fram och fick inte se solen gå ner i vattnet, utan istället bakom en klippa.. Sån besvikelse, men får försöka igen en annan gång och vara ute i bättre tid. Vi åt vår picknick på en stenmur istället för en bergstopp, men vi hade lika roligt och mysigt för det!
Man kunde se ända till Teneriffa, vulkanen Tejde
William utmanar ödet vid klippkanten

I torsdags började jag verkligen känna av förkylningen på allvar, men trotsade den ändå för att åka iväg på en lite shoppingtur med Frida efter en fantastiskt härlig jobbdag. Det höll dock inte länge utan orkade bara en liten stund innan min kropp skrek efter sängen och så vaknade jag i fredags och mådde riktigt dålig. Men jag bet ihop och gick till jobbet ändå, vilket gick helt okej fram till lunch men sedan orkade jag inte mer utan tog en riktigt lugn eftermiddag och gick direkt hem efter Bamseparaden och stupade i sängen. Där har jag legat och knaprat ibuprofen och astmaspray i 1,5 dygn och bara klivit upp när jag behövt gå på toa eller ta något att äta. Igår kände jag mig mer död än levande och jag har fått träningsvärk i revbenen efter allt hostande. Men imorse kände jag mig klar i huvudet igen och vaknade av mig själva normal tid vid halv 8 feberfri, så känner mig nästan tillbaks till mig själv igen nu. Har en lugn dag med skype och film nu och så är det back to business imorgon som gäller!

Insåg idag när jag pratade med min familj om flyg och tåg nu inför semestern att jag har varit här på Gran Canaria fler dagar än dagar det är kvar tills jag åker hem på semester nu. Hur galet?! Och snart är det redan dags att önska våra vinterdestinationer, jag vet inte exakt hur jag ska tänka eller vilka jag ska välja men det ser ut att stå mellan Mexico, Egypten, Kap Verde, Thailand eller någon Kanarie ö om jag vill jobba kvar som Bamse, och det vill jag verkligen för jag trivs så bra! Förstår inte var tiden tar vägen, veckorna rullar förbi alldeles för fort.

Har lite andra tankar jag hade velat dela med mig av, men mitt huvud börjar värka av tänkandet nu haha, så det får bli en annan gång. Grattis till alla er där hemma som tagit studenten, speciellt till Annie. Önskar jag kunnat vara där. Hoppas sommaren kommer till er snart nu också, skulle gärna skickat lite av vår värme till er om jag kunnat.
Saknar dig Annie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar