lördag, maj 30, 2015

VISIT FROM SWEDEN

Jag är mitt uppe i en superhärlig vecka. Jag har nämligen lite släkt som är på besök här på Gran Canaria, och de bor på mitt hotell till och med! Min mormor, moster och två kusiner är och hälsar på, och det är så himla kul. Jag har försökt spendera så mycket tid som möjligt med dem. De kom i onsdags så hade hela eftermiddagen tillsammans då eftersom jag var ledig, på torsdag jobbade jag men på kvällen åt vi middag på buffén nere på hotellet tillsammans (så lyxigt att jag får gå och äta där i mina vanliga kläder och sitta med dem precis som vilken annan gäst som helst) och sedan såg vi på kvällshowen och igår fredag hade min manager varit så snäll att fixa så jag fick ha min andra lediga dag för veckan då så jag kunde spendera hela dagen med dem. Vi åkte först iväg till Puerto de Mogán för att gå på den största marknaden på hela ön. Jag tycker Mogán är en himla mysig stad med en superfin hamn, men på fredagar när det är marknad så är hela byn packad med folk! Det var så mycket mer än jag kunnat föreställa mig, så det  var kul. Sedan åt vi lunch där innan vi åkte till Amadores Beach och solade och badade ett tag innan vi åkte tillbaks till hotellet, åt middag och sedan spelade vi kort och drack vin, så mys! De bor på Playa Feliz i ett rum alldeles vid havet, så vackert och fint att sitta där på uteplatsen på kvällen.

Idag lördag har jag jobbat hela dagen men kunnat gå förbi dem vid poolen och säga hej. Det kändes trot allt riktigt bra att vara tillbaks på jobbet, med alla härliga barn och mina två tokiga, galna, störtsköna bamsebrudar Frida och Merete (som vi har skrattat och haft kul idag med alla barn!). Nu är jag uppe och ska duscha och göra mig iordning för att gå ner till släkten och umgås, slutat tidigt idag (16.45) så det är kul att få lite extra tid med dem. Jag är jätteglad att de är här och det känns som att jag också är på semester när jag är tillsammans med dem. Är lite konstigt att gå runt på hotellet i vardagskläder och se ut som en gäst, folk tycker jag är konstigt som går runt och säger hej men jag är så van från när man går runt och jobbar. Superlyxigt med lite semesterkänsla såhär i alla fall, njuter för fullt.

Annars så leker livet och jag är så glad att jag tagit mig hit och att jag är den jag är idag tack vare ingen annan än mig själv, mina egna bedrifter och min egna awesomeness. Yay mig, fan vad jag är bra!!
Party-tisdag 
Jag och Frida
 William, Frida, jag 
Frida, Calle, Jessika 
Jessika, Frida, Jennifer 
Bakisdag vid poolen
Överraskade bästa roomien Sandra med tacos serverat ute på balkongen efter en lång dag på jobbet och som tack för att hon rockar mitt liv här
 Skäms inte alls för min släkt, de är helt normala som springer runt på utegymmet klockan 10 på kvällen, var inte alls folk som gick förbi och undrade vad tusan de höll på med och jag låtsades inte alls att jag inte kände dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar