lördag, maj 23, 2015

#WORSTBLOGGEREVER

Det här skrev jaqg i onsdags men pga strul med uppladdning av foton blev det aldrig publicerat. Bättre sent än aldrig!

Nu var det alldeles för längesedan jag bloggade sist, men det har varit galet mycket att göra sedan sist jag skrev. Både mycket jobb och mycket på fritiden. Dagarna går förbi så snabbt och jag försöker utnyttja varje minut av dem. Det har varit mycket på jobbet senaste tiden, jobbat över och ett par extra sena kvällar på grund av olika anledningar. Igår fick jag hoppa in och hjälpa till på sporten med att hålla i fotbollen på eftermiddagen efter jag egentligen slutat jobba. Det var riktigt kul, skulle absolut kunna tänka mig att jobba med sporten faktiskt, men jag älskar att jobba i Bamse också! Man börjar verkligen komma in i allting nu och man känner sig säkrare och säkrare. I Bamseklubben har vi det så himla bra! Jag älskar att vara där med alla barn och leka och ha det skoj. Frida och Merete som jag jobbar med där är underbara personer och vi har så mycket kul  tillsammans. Om några veckor får vi äntligen vår nya kollega så vi blir en fullständig grupp på fyra ledare, det ska bli skönt och spännande med någon ny i teamet.

Förra veckan hade vi Calima här på ön, vilket är när det kommer vindar med sand ända från Sahara öknen som lägger sig som en hinna i luften, det blir alldeles disigt och värmen från solen släpps in men kommer inte ut igen, så det blir som en bastu. Vi hade som mest nästan 50 grader varmt, helt galet! Det var inte kul utan jättejobbigt, dag som natt. Men vi påbörjade en tradition med att bada i poolen varje kväll när alla slutat jobbet, det var höjdpunkten på dagen!

Mina lediga dagar och kvällar har jag utnyttjat till 110%. Det blev som sagt mycket kvällsbadande och filmtittande tillsammans (kvällströtta jag har dock spenderat mer tid sovandes än filmtittande tror jag, men alltid mysigt att vara tillsammans på kvällen ändå). Har även hunnit med allt ifrån shopping till mysigqa middagar. JAg är dålig på att höra av mig till alla hemma, men det borde väl alla vara van vid eftersom det var likadant när jag bodde i USA. Träning har också bortprioriteras och det börjar kännas i kroppen, speciellt med tanke på hur mycket och vad man äter på bufféerna här, alla efterrätter och annat gotta som slinker ner. Lite festande blir det också, en gång i veckan i alla fall och då har det blivit ganska rejält med alkohol och sena nätter (eller tidiga mornar beroende på hur man ser på saken).

Har även hunnit med en roadtrip runt hela ön, så så såååå vackert!! Jag tycker om Gran Canaria jättemycket. Vi har också hunnit med en kick-off med alla som jobbar för TUI på hela ön, temat var Copacabana och det var en jätterolig kväll. Det har inte blivit så mycket solande faktiskt, är inte så brun som man kan tro efter att ha bott utomlands i över en månad nu. Solning är liksom inget jag prioriterar utan gör hellre annat skoj, och jag blir så uttråkad av att bara ligga still så länge.
Jag orkar inte skriva om allt jag gjort sedan sist, kortfattat så har jag hunnit med mycket, jag har inte så mycket tid över till att sitta här och skriva tyvärr, men jag fortsätter försöka skriva några rader ibland när jag har ett par minuter över. Idag t.ex. är jag ledig. Vi var ut och festade igår ett gäng och kom inte hem förrön kl 6 imorse. Fick ett par timmars sömn men sover så dålig när jag druckit så förmiddagen spenderades med poolhäng och sedan åkte vi som jobbar i Bamseklubben och de som jobbar i showteamet (vi är alla lediga onsdagar) till ett vattenland och gick loss bland rutschkanerna, det var riktigt kul! Nu är jag dödstrött men ska snart pallra mig upp ur sängen igen för att klä på mig och sedan mötas igen för middag. Sushi står på menyn på ett jättefint ställe där jag hoppas på att få se i alla fall en liten bit av solnedgången.

Jag har lite bilder att bjuda på från de gågna dagarna, så enjoy!





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar