måndag, maj 25, 2015

WORKING OR PLAYING

Måndag innebär i vanliga fall starten på en ny vecka, första dagen efter helgen, men det är inte längre vad måndag innebär för mig. Måndag är precis som vilken annan dag som helst, och mina veckor har inte varken start eller slut känns det som, allt bara rullar på i ett. Jag kan inte förstå att jag varit här i Gran Canaria i sex veckor nu, det har gått så fort, men känns ändå som att jag varit här en evighet. Blir alltid så konstigt det där med tidsuppfattningen. Jag har det i alla fall väldigt bra här, alltså riktigt jätte super bra faktiskt! Jag trivs otroligt bra, tänker inte ens på att dagarna går och det är lätt att jag glömmer bort att höra av mig till de där hemma i Sverige, tiden räcker inte till för att både leva livet här och det där hemma. Inte med mitt schema, jag har alltid något för mig, vare sig det är på jobbet eller fritiden. Men jag älskar det! Märker hur mitt tålamod blivit ännu kortare, blir uttråkad jättesnabbt när det inte händer något för nu är jag så van att det är fullt upp varje minut.

Grejen med måndagar dock är att jag alltid är jättetrött eftersom vi dagen innan, alltså söndag, haft veckans intnsivaste och jobbigaste dag på jobbet. På söndagar jobbar vi i Bamse nämligen 12 timmar i sträck, och det är 12 intensiva timmar där det alltid är något som händer. Vi har en kort lunch där vi hinner äta men inte mycket mer än så. Sedan har vi även en kort paus på eftermiddagen då vi brukar hinna köpa något litet att äta, men det är för tidigt för middag så har aldrig tid till att äta riktigt bra med mat på söndagar för resten av tiden är det smockat med aktiviteter. Och igår speciellt hade vi så många barn att man var helt slut i både huvud och kropp när dagen till slut var över. Men jag gick ändå hem med ett leende på läpparna, och det tack vare de härliga personerna jag jobbar tillsammans med. Det gör så mycket att vara omgiven av rätt personer. Spelar ingen roll att man har ett jobbpass på 12 timmar att göra när man gör det tillsamman med någon man trivs och har kul med. Jag brukar skratta så mycket att det kommer tårar minst en gång per dag, så kul har jag det när jag jobbar!

Den här veckan har vi också haft helt underbara barn i klubbarna, har varit så mysigt och så roligt! De sätter verkligen guldkanten på jobbet. Det är så kul när föräldrar kommer fram och tackar och berättar hur bra deras barn trivts och hur kul de har haft. Jag känner liksom vadå, det är jag som ska tacka för att ditt barn gör mitt jobb så himla kul, inte tvärtom. Men såklart alltid kul att höra att gästerna är nöjda med vad man gör. Och man kan inte få en bättre start på morgonen än ett: "Hej Bamsefröken!!!" och stor kram när man sätter foten på hotellområdet på morgonen.

Att få ha såhär kul på sitt jobb, vara omgiven av så underbara, fantastiska, likasinnade personer som inte bara är ens arbetskamrater utan även ens bästa vänner på fritiden, att bo och jobba på ett ställe där folk betalar dyra pengar för att få spendera sin semester på, att hela tiden vara uppskattat, att få hjälpa och sätta leenden på andra människor, att få leka, skratta, skoja, busa och känna sig som ett barn igen som jobb, det är nog att ha det bästa jobbet man kan ha. Och det har jag.
Lek eller jobb? Ibland är det svårt att skilja på de två

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar