tisdag, juni 23, 2015

SICK LEAVE LIFE

Idag är förhoppningsvis min sista vilodag, för imorgon ska jag på återbesök hos läkaren och då hoppas jag (kan inte tänka mig något annat) att jag ska få klartecken att få börja jobba igen på torsdag. Jag är så otroligt less på att sitta hemma hela dagarna nu. Igår tog jag en riktigt lång promenad för att känna litegrann i kroppen hur jag mår egentligen. Det är så lätt när man ligger hemma och vila att säga att man mår så bra och är redo att börja jobba igen, men sedan när man väl börjar så märker man att man inte alls är så pigg som man trodde. Jag kände i alla fall efter promenaden att jag mådde hur bra som helst, lite hosta sådär men absolut inget farligt, gick och åt lunch med alla på buffén och kände verkligen att jag var tillbaks, att jag mådde bra och kände mig frisk och som vanligt igen. Så härlig känsla! Kändes därför mindre kul att gå tillbaks upp till min lägenhet när alla andra gick och fortsatte jobba igen..

Idag kände jag att jag inte klarade en dag till i lägenheten utan Frida var ledig så hon, jag och Calle har varit på stranden idag. Så skönt att komma bort från Bahia en sväng, vara lite social och steka i den otroliga värmen vi har just nu! Nu ser jag ut som en bränd tomat. Har hört att man ska vara försiktig i solen när man äter vissa typer av antibiotika, men har inte hittat nån infomration om det när det gäller den sorten jag äter, men kanske att jag är lite extra känslig mot solen ändå med tanke på hur mitt ansikte ser ut just nu.

Vad har jag då gjort den senaste veckan sedan jag kom hem från sjukhuset. Jo jag har varit så deprimerad och uttråkad så jag finner inte ord. Är glad att jag ändå känt mig tillräckligt pigg för att vara uppe och greja på litegrann i alla fall, har umgåts lite på kvällarna, ätit middagar och så. Har inte varit helt isolerad, men större delen av tiden har jag spenderat i soffan med ett pussel på 1500 bitar med podcast i öronen eller på balkongen med en bok. Det har varit bra att jag verkligen vilat, tror jag behövde den där tillsägelsen från doktorn att jag faktiskt inte fick jobba på en vecka för annars om jag känner mig själv rätt så tror jag att jag hade varit upp och igång alldeles för tidigt och för mycket för mitt egna bästa faktiskt. Nu har jag verkligen vilat och jag känner mig verkligen pigg igen. Så nu hoppas jag bara att få en bekräftelse på det imorgon hos läkaren! Men jag ska faktiskt tjuvstarta min jobbvecka redan ikväll för jag känner att jag faktiskt klarar det och det handlar bara om ca en timme, knappt det. Kan inte hålla mig borta helt enkelt.

Något annat kul som jag gjort medans jag varit sjuk är att jag planerat mina två veckors semester som jag har med start den 22 juli. Har bokat alla biljetter osv så nu är det bestämt att den 22 juli åker jag till Sverige, landar på Arlanda på kvällen så tar nattågen hem till Kramfors där jag stannar en vecka fram till fredagen den 31 juli då jag tar tåget ner till Arlanda igen för att flyga till Berlin där jag kommer att möta upp Sarah som kommer med flyget från Schweiz och sedan ska vi bo hos Annalena i Berlin fram till tisdagen den 4e augusti då jag åker tillbaks till Gran Canaria och sedan börjar jobba igen på torsdag den 6e. Är så taggad, speciellt inför att äntligen åka och hälsa på Annalena i Tyskland, har pratat om det så länge och nu händer det äntligen! Men det ska faktiskt också bli kul att komma till Sverige en sväng, även fast det inte alls var längesedan jag var där så ska det bli kul. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska vara perfekt sommarväder just den veckan. Det är lite speciellt att bo i ett land där det är utlandsvärme varje dag, sommar året runt liksom, man uppskattar det inte på samma sätt och hur man än vrider och vänder på det så är det inte som den svenska sommaren. Det är något speciellt med sommar i Sverige.

Nu måste jag gå, ska äta middag på buffén som vanligt innan kvällsjobb. Hade tänkt lägga upp en fin bild här på mitt vackra pussel som nästan är klart, men det hinner jag inte. Det är en stor världskarta i alla fall, som inte får plats på vårt soffbord utan har fått burit över grannens bord och byggt vidare på det. Får bli nästa gång, då är jag nog klar. Blir lite fina bilder på mig och mina favorit-tjejer som jag får träffa om bara 5,5 veckor, HUR GALET!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar