onsdag, juni 27, 2012

2 MÅNADER KVAR

Idag är det exakt två månader tills jag åker! Det känns fortfarande lite overkligt att jag faktiskt ska bo i USA i ett helt år, lär inte förstå det helt och hållet förrän jag väl är där.

Just nu passar jag på att njuta av sommarlovet, börjar jobba på söndag och kommer jobba fram till första veckan i augusti, men det känns helt ok. Hade nästan velat jobba lite mer för att tjäna ihop lite pengar att spendera i USA, men det är skönt att vara hemma också. Lite au pair relaterade saker har jag faktiskt hunnit med den senaste veckan, har inte bara latat mig i solen. 

Att göra nu:
Pappersarbeten:
- Beställa försäkring, avb. skydd, Au Pair Club 
- Betala faktura
- Läs, signera och skicka in Agreement Form till CC
- Ta kopia på slutbetyg och skicka in till CC
- Ta kopia på körkort och skicka in till CC
- Fylla i och skicka in beställning av polisregisterutdrag (skicka in kopia på personbevis eller pass, betala i förskott, sätt in på konto)
- Skicka in polisregisterutdrag till CC
- Förnya mitt pass
- Boka tid för och göra en hälsoundersökning på vårdcentralen
- Sedan skicka in Health Evaluation till CC

Övrigt:
- Tandläkarbesök
- Kolla upp min bindningstid på abonnemanget och vad jag ska ha i USA
- Beställa tid för sista vaccinationen mot Hepatit B
- Ta ut ett lager av mediciner på apoteket
- Fylla i "Prepare for your year" 
- Köpa presenter till värdfamiljen (har börjat lite smått)
- Köpa ny resväska? 
- Köpa ny väska till laptopen

Att göra inför besöket på amerikanska ambassaden:
- Skriva ut papprena för visuminstruktioner
- Fylla i visum ansökan DS-160 online
- Skriva ut Confirmation Page när det är klart, ska tas med till ambassaden
- Beställa personbevis 120 alla relationer
- Läsa och signera DS-2019 (och SEVIS)
- Fixa förgfoto, ett digitalt att ladda up i DS-160 och ett framkallat som ska tas med till ambassaden
- Passet måste ha förnyats!! ska tas med till ambassaden
- Fixa ett kuvert och skicka direkt-service
- Betala visumavgift på banken och få kvitto på det, ska tas med till ambassaden
- Fixa "Proof of founds", ska tas med till ambassaden

Att göra 2 veckor innan avfärd:
Beställa ett internationellt körkort:
- Fylla i beställningsformuläret och skicka det
- Göra en kopia på körkortet (ska skickas med)
- Fixa ett foto (ska skickas med)
- Betalas efteråt, faktura

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar