lördag, juni 02, 2012

STUDENTTIDER

Har inte suttit vid datorn på över en vecka, beror både på att den har varit på lagning men jag har också haft fullt upp varenda dag! Den här veckan har varit full av bilolyckor, rökdykning, skadeomhändertagande, vattenlivräddning, you name it. Har haft våra sista övningar i räddningstjänst och akut omhändertagande på Sandö och det med med tårar i ögonen, både av lycka och sorg. Det har varit en tuff vecka men efter att klassen tillsammans har klarat av att agera räddningstjänst, ambulans, sjukvårdsgrupp, polis och SOS och gjort ett riktigt bra räddningsarbete på en stor flygplansolycka kan jag inte annat än se tillbaka på allt jag lärt mig de senaste tre åren på RäGy och vara nöjd och glad över allt jag fått se och göra. Jag kunde inte valt en bättre linje eller ett bättre gymnasium att gå på. Och då tänker jag inte bara på allt nyttigt och också roligt jag har fått lära mig om hur man agerar på en olyckplats och inte heller på alla andra kunskaper jag har skaffat mig om allt ifrån matematik och biologi till psykologi och allt annat. Jag är glad över att fått varit en del av gemenskapen på Sandö, i klassen och i basgrupperna, att jag fått lära mig att jobba självständigt, i grupp och problembaserat, att jag har utvecklats på ett sätt som jag inte tror att jag hade gjort på ett "vanligt" gymnasium och att jag har fått varit elev till såna underbara, omtänksamma, engagerade och framför allt kunniga lärare. Så det är inte bara ett leende på läpparna dessa sista dagar på ön, det finns mycket jag kommer att sakna och ett par tårar komer att fällas innan det hela är över! 


Igår var det dags för studentbalen och alla var sjukt fina! Bilder säger mer än tusen ord så här kommer några från veckan som gått. (I oordning...)



 Tilde och kylskåpet i vårt boende, lever studentliv
 Gitarr och sång i kvällssolen på Sandö
 Lisa, Jonna, Erika, Sara och jag på balen
 Alla (eller de flesta) elever från Sandö som var på balen
 Vi anlände i brandbilar, traditionsenligt 

 Jag och Tilde innan slutövningen, taggade för att vara medicinskt ansvariga!
 Klassen innan balen
 Jag och Sara efter mösspåtagning
 Basgrupp 34
 Tjejerna i klassen innan balen
 Jag och Johannes påväg




 Vi spårade lite, precis som det ska vara? hehe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar