söndag, maj 27, 2012

3 MÅNADER

Woop woop, tre månader kvar i Sverige ja det är sant! Kändes som att det var igår jag bestämde mig för att jag ville bli au pair men det är cirka åtta månader sedan som jag kontaktade Cultural Care Au Pair för första gången, det är sjukt hur fort det har gått!! Med den vetskapen kan jag nästan övertyga mig själv om att dessa tre ynka månader kommer att rulla förbi i hög hastighet.

Ibland känns dock tre månader också som en lång tid, en alldeles för lång tid. Det är ett fjärdedels år. Men, jag lovar mig själv att ta vara på allt den tid jag har kvar i Sverige, vare sig jag bestämmer mig för att det är en lång eller kort tid. Att leva i nuet och inte i framtiden. Mitt nu är, de kommande elva dagarna, studenten och allt som hör till. I fredags flyttade jag in på Sandö på riktigt, efter att ha varit inneboende hos Moa i två veckors tid har jag nu mitt egna rum (om man bortser från att det var mysigare att ha Tilde sovandes där också) och studentlivet har redan hunnit visa sina bra sidor. Jag lever i nuet och jag gör det med ett stort leende på läpparna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar