fredag, mars 13, 2015

VÄSTERÅS AND LAST WEEK AT WORK

Jag har haft en fantastiskt bra vecka sen sist, på alla sätt och vis! Det var så himla härligt att åka ner till Västerås, bort från allt här i Kramfors och bara få vara med min älskade syster. Kände mig lite taskig som bokstavligt talad kastade ut Lucas från hans lägenhet, men det var värt det för det innebar att jag fick sova nästan alla nätter i samma säng som Moa, så mys!! Vi har hade fullt upp och tiden rusade förbi alldeles för snabbt.. Vi har tränat, ätit massvis med god mat både hemma och på stan, varit på en Vemma-presentation där självaste syrran pratade inför alla, träffat en hel hög av härliga vänner och bekanta och hängt med dem, firat min födelsedag och så mycket mer.

Jag tänkte att istället för att jag ska sitta är och upprepa vad min syster redan har skrivit kan ni som är intresserade av att läsa mer och se fler bilder, som hon är mycket duktigare än mig på att knäppa, så kan ni klicka in på hennes blogg, för ja hon bloggar hon med, vilket jag älskar för det är det bästa sättet att hålla koll på vad som händer i hennes liv nu när hon inte bor här längre. Det var en av de jobbigaste sakerna med när jag bodde i USA, alla där hemma visste exakt vad jag hade för mig och hur mitt liv såg ut tack vare bloggen, medans jag hade jättesvårt att hålla kontakten och hänga med i allt som hände i liven hos alla de här hemma. Nu kan jag både ringa och prata med henne nästan när jag vill och läsa vad hon skriver och se bilder på hennes blogg, såhär bra kontakt har vi inte haft sedan vi båda bodde hemma.

Summasumarum, mitt sportlov var toppen på alla sätt och vis, och det bästa var att få spendera det med Moa. Jag saknar henne redan och önskar att vi inte bodde så långt ifrån varandra. Ni kan läsa hennes blogg här, do it!

Jag kom hem i söndags, och sen dess har det varit full rulle hela denna vecka! Trots att jag inte sov mycket nere i Västerås och egentligen haft sömnbrist har jag ändå varit så full av energi, tror det beror på det härliga vårvädret som äntligen letat sig fram! Jag har tränat varje dag, umgåtts med vänner och jobbat arslet av mig på jobbet eftersom det här har varit min sista vecka som lärare. Det känns jättekonstigt och tråkigt, trivs så himla bra och vill inte lämna alla mina elever mitt i terminen. Men det ska bli så otroligt kul att börja jobba för Fritidsresor, så jag försöker tänka positivt! I veckan har jag fått ett preliminärt avresedatum, den 13e april, alltså precis om en månad!! Kan bli nån dag tidigare eller senare, har inte fått en flygbiljett än. Det var lite senare hade jag hade planerat, så det känns skönt för då hinner jag varva ner från USA-besöket och packa i lugn och ro. Men finns en risk att jag kommer hinna bli väldigt uttråkad och övertaggad av att bara gå hemma i 2,5 veckor, så hoppas det kommer dyka upp lite saker att göra under dagarna. 

Min sista jobbvecka har varit rolig och stressig och lite ledsam när det var dags att säga hej då till alla mina fantastiska elever och arbetskamrater. Många kramar och tack och fina ord. Även fast jag officiellt har slutat nu kommer jag att vara med vid överlämning och stötta den personen som ska ta över, vilket innebär att jag kommer jobba på måndag till veckan ändå och förmodligen även lite grann när jag kommit hem från USA. Sedan var det lite ironiskt att jag fick veta nu när jag slutade att jag skulle fått en löneförhöjning på hela 1200 kronor från och med april, dålig timing nu när jag slutar, men känns ju bra att få svart på vitt att man gjort ett bra arbete och att det uppmärksammats. 

Nu är det fredag men det betyder inte nedvarvning för mig, den här helgen är fullspäckad och går direkt över till en lång arbetsdag på måndag och sedan åker jag direkt från jobbet till tåget ner till Arlanda för sedan flyger jag till Seattle 6.20 på tisdag morgon. Hur galet är inte det!? Jag längtar så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Så nästa gång jag skriver befinner jag mig nog på det stället jag skrivit de flesta inläggen i den här bloggen på, mitt andra hem på andra sidan Atlanten. Hur otroligt!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar