onsdag, mars 04, 2015

SPORTLOV

Sportlovet var alltid mitt favoritlov när jag var liten, jag har nämligen alltid fyllt år under det och att fylla år var ju det bästa man visste när man var yngre! Tyvärr är det ju inte en lika stor grej längre. Mina två senaste födelsedagar har jag inte ens varit hemma i Sverige på och det har inte blivit så värst mycket firande. I år kommer jag spendera födelsedagen nere i Västerås, sitter faktiskt på tåget just nu. tack SJ för 200mb fri surf, räcker sååå långt..

Jag har haft fullt upp den här veckan, inte haft nån lov känsla direkt då lov för mig är att inte göra så mycket alls utan bara njuta av att vara ledig. Tvärtom har jag inte haft en lugn minut sen förra veckan. Haft fullt upp med att träffa vänner (kan inte låta bli att känna den där stressen över att snart ska jag skiljas från mina vänner här igen för att ge mig ut i världen och lära känna nya. Har sagt hej då en gång redan och det är varken kul eller lätt..) Jag har också gjort lite ärenden, förberedelser inför Gran Canaria, besök på banken och ytterligare ett läkarbesök. Har en fin lista på recept att ta ut nu, kommer svida på bankkonton men är glad att det är Sverige och inte USA i alla fall, sparar in flera tusenlappar tack vare högkostnadsskyddet. Kul att se hur mycket jag lyckats utveckla mina lungor också tack vare all träning jag gjort. Otroligt med tanke på när mina andningsbesvär var som värst, jag åt mediciner fem gånger om dan och fick ändå svårt att andas av att gå upp för en trappa. Och träna är något jag också gjort den här veckan! Vilket inspirerade mig till att skriva ett inlägg om just det som så många av oss brinner för, att träna och på ett hälsosamt sätt. Ett inlägg om det kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar