måndag, maj 05, 2014

GYM IN SWEDEN?

Började veckan med en tuff morgon pga trötta barn, ett resultat av sleepovers i lördags natt (söndag kvällens jobb var ännu värre), men avslutade denna dagen på topp med ett efterätts-besök på Molly Moon's med hela familjen. Och det var i stort sett höjdpunkten idag, eller jag skypade med syrran efter morgonens jobb vilket också var trevligt för det var ett par veckor sedan sist. Jag kan räkna på fingrarna hur många gånger till vi kommer att skypa i stort sett, för vet ni vad, nu inleder jag min sista månad. Imorgon är det precis en månad kvar tills jag lämnar Seattle för ett par veckor resande innan jag åter flyttar tillbaks till Sverige. Jag har nu framför mig 4 vanliga veckor att jobba och sedan slutligen en vecka tillsammans med Sara (den nya au pairen) och sedan är det över. Min resa, mitt äventyr, mitt nya underbara fantastiska liv. Spelar ingen roll hur mycket jag pratar om det eller hur många gånger jag säger det ,jag kan fortfarande inte förstå att det faktiskt kommer att hända, om 31 dagar.

Efter jag skypat med syrran gick jag till gymmet, men hade noll energi och det blev inte bättre av att det var dags för mig att skriva på the end of my member ship där. Jag är nu officiellt inte medlem på mitt gym längre, även fast jag får gå dit fram tills jag ska åka för jag fick min sista månad gratis när jag signade upp för ett och ett halvt år sedan. I ett och ett halv år har jag gått till det stället nästan varje dag. Där har jag svettats, skrattat, utvecklats, blivit starkare, modigare, bättre. Jag har träffat så mycket härliga personer, jag har gått från att smyga omkring i cardio-rummet till att stå bredvid body builders och lyfta fria vikter i mina neongula kläder. Jag har testat på body pump, step up, dans och olika tabata-klasser. Det har blivit som mitt andra hem, jag älskar att gå dit och köra mitt race, jag älskar hur stort utbudet är där, stämningen och gemenskapen. Jag kommer att sakna det, så nu är det bara att ge järnet den här månaden och njuta av varje pass!

I ju med att jag sagt upp mitt gymmedlemskap har tanken som jag skjutit upp så länge börjat komma ikapp mig. Vad ska jag göra när jag kommer hem till Sverige igen? Att gymma är något jag upptäckt här i USA, det var inte något jag gjorde ofta innan jag flyttade hit. Och gjorde jag det så var det på vårt gym på Sandö där vi hade gratis medlemskap hela skolan. Hemma i Sverige spelade jag fotboll. Jag löpte väl också, men det är även det något jag börjat göra mer sedan jag flyttade hit. Så frågan är då, vad ska jag göra när jag kommer hem igen? Ska jag ta upp fotbollen? I sådana fall på vilken nivå? Vilken klubb? Har jag tiden till det? Vill jag lägga tiden på det? Eller ska jag satsa på löpningen? Men vill jag verkligen göra det, tycker jag det är tillräckligt kul? Ska jag verkligen bara springa massa? Eller fortsätta att gymma? Vart tusan ska jag göra det är väl den största frågan?? Ska jag gå från att kunna promenera två kvarter till gymmet till att måsta köra bil i en halvtimme, betala tre dubbelt så mycket för ett gym som är tio gånger sämre? Vad tusan ska jag göra?

Jag tog en promenad efter lunchen för att fundera lite, men blev mest att jag bara lyssnade på min ljudbok och drömde mig bort. Sedan var det dags att hämta tjejerna och åka på gymnastiken, där satt jag bara och läste och har snart läst klart "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", kommer i klass med "En man som heter Ove" måste jag säga, men har svårt att bestämma mig för vilken som är bäst. Ove är mer verklighets trolig så att säga, men hur kan man inte älska Allan och hans spännande liv? När vi kom hem var det middag och sedan gick vi som sagt och åt glass tillsammans till efterrätt. Mums!! Nu ska jag snart ha family meeting och sedan sova. Godnatt Seattle, godmorgon Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar