lördag, maj 03, 2014

AWESOME WEEK

Vilken vecka alltså!! Vilken fantastiskt vecka jag har haft, den har varit bra på alla sätt och vis och så busy! Det har varit sommar hela veckan, klarblå himmel och som varmast 30 grader, fattar ni hur nice!! I tisdags och torsdags blev det springturer på mornarna innan det hann bli alltför varmt, tisdagen med Sarah här på Queen Anne (person bästa!!) och på torsdagen själv längs Alki Beach (så vacker utsikt och perfekt i bara sport bh och korta shorts, multitasking med både brännan och träning samtidigt!). Jag har offrat lite utomhustid till att gå till gymmet ett tag varje dag utom torsdag och kört riktigt bra pass den här veckan, har svettats som en gris för det varit så varmt där. I onsdags spenderade jag och Sarah dagen med picknick och mys i Gasworks Park och efter jag tagit E på fiolen åkte vi hela familjen till Golden Gardens och hade picknick-middag och strandhäng där, så mysigt! Både Gasworks och Golden Gardens var proppat med folk, det är vekrligen så att hela Seattle vaknar till liv när solen kommer fram, alla tar sitt pick och pack och drar till parken eller helst stranden. Och Seattle är verkligen som bäst när solen lyser och man ser hur man är omringad av alla dessa vackra bergstoppar, åt vilket håll man än tittar så kikar de fram, och vatten, sund och sjöar som glänser i solen med massa fina färjor och segelbåtar, och mitt bland all denna fantastiska natur står en stad med skyskrapor och byggnader. Vackra Seattle, som jag kommer att sakna dig!!

I torsdags åkte jag och Lotta direkt efter morgonens jobb till Alki Beach där Ellen också mötte upp oss. efter en timmes löptur längs strandpromenaden där för min del låg vi sedan och glassade på playan hela dagen, det var så härligt!! Varmaste dagen på hela veckan, och jag lagade chili till middag, kan säga att det var ganska skönt att komma ner i källaren efter jobbet, där är det alltid svalast!

Igår var det lite molnigare, men det hindrade inte mig från att ta tjejerna till stranden efter skolan, det var jättemysigt! Sedan mötte jag upp lite vänner i Kerry Park på kvällen och vi avslutade med att trycka lite (läs mycket) FroYo innan det var dags att gå hem och sova.

Idag har jag hunnit med ett TBT-pass på gymmet, duschat och käkat. Nu unnar jag mig lite varva ner tid i sängen, läser ikapp bloggar och väntar på att planerna för dagen ska ta form. Förhoppningsvis blir det middag hos Ellen ikväll med gänget, och före det ska jag nog hänga med Sanna och Lotta. Senare idag eller imorgon kommer det en bildbomb från veckan, stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar