måndag, april 28, 2014

WEIGHT AND SUSHI NIGHT

Ja som sagt, det här med glesa uppdateringar, det är helt enkelt något som jag bestämt att det får bli nu den sista månaden. Jag har haft en jättebra helg som började med träning på lördagsmorgonen. Blev överraskade med ett inställt TBT-pass och istället ett body pump-pass vilket varken jag eller Sarah kört på flera månader. Jag lastade på med de vikter jag avslutade med då, blev så imponerad av mig själv att jag orkade alla de där jäkla repsen med samma vikt som jag hade när jag körde en gång i veckan, och hade till och mer än vad jag brukade på rygg. Då kände jag mig stark! Jag kan även meddela att efter en ofrivillig shoppingtur i söndags och förra helgen har jag nu hittat tillbaka till de storlekar jag hade innan jag kom till USA! I höstas köpte jag kläder i en storlek större än jag alltid haft förut, nu känner jag hur de plaggen sitter lösare och fick med ett stort leende säga till Sarah igår att no this shirt is too big, I need a Small. YES, äntligen börjar det märkas resultat av all träning. Vågen står på samma siffra, tio kilo mer än min "svenska vikt", men för ett år sedan var det tio kilo fett, idag är det kanske hälften fett och hälften muskler. Jag har en lång väg kvar, men för nu är jag nöjd och resten ska jag svetta bort när jag kommer hem till Sverige igen.

Nu när jag ändå skriver om det här med vikt som au pair i USA, något som många undrar är om man går upp i vikt när man flyttar till USA. Svaret är att alla mina vänner jag haft här, varenda en, har gått upp i vikt. Och många av dem väldigt mycket. Jag själv har som sagt gått upp tio kilo. Anledningarna är många, maten är väl nummer ett. Även om man anser att man äter nyttigt här så är det ändå inte lika nyttigt som i Sverige, det är så mycket tillsatser och nästan allt kött, ägg, mjölkprodukter kommer från djur behandlade med tillväxthormon, vilket innebär att vi sedan får i oss det när vi äter det. För mig blev det en stor ändring i träningssättet och det tog ett bra tag innan jag kom in i att inte träna fotboll flera dagar i veckan längre utan att lägga upp min träning själv. Anledningarna är många, det är även bevisat att en person från Europa som flyttar till USA utan att ändra sin kort och träning går upp i vikt. När denne sedan flyttar tillbaks till Europa utan att ändra kost och träning går den ner den vikten igen. Sen kan jag väl lugnt säga att vi au pairer äter väldigt mycket gotta!! Vi går på Starbucks och Menchies, testar allt nytt spännande godis och chips (chips räknas ju för tusan som mellis i detta land!) man vill ju leva lite liksom! Med munnen typ.

Men som sagt, jag är på rätt spår och det blir förhoppningsvis ännu lättare när jag kommit tillbaks till Sverige igen. Eller i alla fall efter en månad eller två när jag fått äta mig less på allt som jag saknat i nästan två års tid! Och innan det kommer jag ju vilja äta allt jag kommer sakna här innan jag åker. Kommer ju lyckas gå upp 5 kilo till innan sommaren är över. Tagga Miami Beach var det visst?

Nog om detta! Lördagen fortsatte sedan med Kerry Park-häng med Lotta. Vi fick se en man fria (hon sa ja!) och en av de klassiska bröllops-bilds-tagandena. Vi var snälla och knäppte kort åt alla turister och bara njöt av solen, umgänget, utsikten, livet. Jag kommer sakna Seattle nå så grymt mycket, kan inte fatta att jag ska flytta tillbaks till lilla Lugnvik igen! Hur ska det gå? Sedan blev det sushi hos Sarah på kvällen med henne, Lotta och Sanna. Det var så gott och så mysigt. Vi smälte all mat med Xbox-dansande och tränade magrutorna med massa skratt. En sån lyckad dag!

Söndagen inleddes med löpning i sällskap av Sarah. Sedan skulle jag följa med som smakråd ner till downtown, slutade med att jag kom hem med ett par påsar själv. Fattar inte hur jag tänker! Jag har varken pengar till det, eller plats i resväskan!! Dumma dumma jag, nu kommer jag stå där om några veckor och ha alldeles för mycket packning och alldeles för lite pengar. Nu får det räcka, ska inte köpa en pinal mer! Jag hade middag med min värdfamilj och sedan kom Lotta över och smidde lite planer med mig.

Idag har det varit sommar och sol och jag har haft kort tajt shorts! Riktigt bra väder må jag säga, och det ska bara bli bättre, nästan 30 grader celsuis på torsdag! De ni. Har inte gjort något speciellt idag i alla fall, jobat, gymmat, promenerat (börjat på ny ljudbok och ny riktig bok, båda svensk vad har hänt? tror jag har börjat försöka vänja mig vid och förbättra svenskan!) och sedan tog jag tjejerna gymnastik på eftermiddagen och hade middag och nu sitter jag här och skriver. Men nu ska jag ha family meeting med mina värdföräldrar. Här kommer ett par bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar