onsdag, april 02, 2014

UNLUCKY DAY

Den här dagen har varit konstig och lång och en berg- och dalbana. Började jobba klockan 6 imorse, var själv hela morgonen. Tills det var dags att väcka tjejerna satt jag och kollade på gårdagens fiollektion för E som förberedelse för att spela med henne senare på morgonen. Det har fungerat bra hittills, men nu börjar det bli liite för komplicerat för omusikaliska mig ibland. Morgonen gick bra, vi var i skolan i tid och sedan åkte jag hem och skypade med mamma och pappa. Det var där den jobbiga delen av dagen började, jag förstörde hela samtalet med att grina en halvtimme och skrika på dem vilket jag ångrade i efterhand. Jag pratar med dem en timme i veckan, och jag kan inte låta bli att bli upprörd, så typiskt liksom. Men samtidigt, jag har ju ingen att bråka med här så måste ju få ut mina aggressioner på något sätt, då blir det lätt mamsen och papsen som får ta det, förlåt! Pratade senare med Sarah om det och hon sa att det var likadant för henne, men att hon har ju Sam så hon låter han få ta det mesta av hennes utbrott, hehe.

Det är lite jobbigt att inte veta hur framtiden ser ut, det här är första gången  någonsin jag inte har en strikt plan att följa. Det har alltid funnits nästa år av skola, tills jag tog studenten, men då visste jag ju att jag skulle hit. Nu vet jag vad jag vill göra det närmsta året i alla fall, men vägen dit har jag ingen aning om hur den ser ut än, och för en person med kontrollbehov som mig själv, är det lite jobbigt. Tror inte jag insett det förrän idag när jag pratade med mina föräldrar att jag faktiskt känner mig lite orolig och att jag tycker det är jobbigt att inte veta exakt vad som kommer hända, hur min vardag kommer att se ut om tre månader. Det går inte att föreställa mig att jag inte ska vara här längre då. Känns som jag alltid ska vara här, vart ska jag annars vara liksom jag hör hemma här. Så ja det var en liten tråkig start på morgonen. Men jag tokrade bort de där löjliga tårarna och gick till gymmet, taggad att dra av ett pass med fokus på baksida.

Bara för att börja lyfta och känna att nej det här går inte, min rygg gör fortfarande ont, har gjort det i flera veckor nu och jag börjar bli orolig. Då blev jag less och besviken, körde på lite lätt till ändå och sen gickj ag över till bara rumpa och så drog jag av ett intervallpass på en kvart tills jag ville dö och så gick jag hem. Då upptäckte jag att solen kommit fram, perfekt tänkte jag som hade planerat att ta en promenad med Sarah och Lotta, bara för att kolla på klockan och inse att i sånna fall måste jag skynda mig. Jag åt god lunch, men sedan fick jag höra från Lotta som skulle köpa biljett åt mig för ett evenemang i maj, att biljetterna var slutsålda i affären och att de isf måste beställas online för nästan 30 dollar mer. Då blev jag riktigt besviken för det kommer jag nog inte ha råd med tyvärr. Då började jag förbereda kvällens middag med att hacka upp lite grönsaker. Hann göra halva löken innan jag på något sätt slank med kniven och istället för att hacka ner på löken hackar jag lika hårt ner i två av mina fingrar! Blev så förskräckt att jag bara stog och höll andan ett tag, för att se om dem skulle ramla av eller något. Sedan kom blodet, och det fanns inget stop. Till slut hjhälpte det med två plåster som jag drog åt lite extra hårt. Var inte lätt att hacka vidare efter det och jag smsade att jag inte hann med att ta en promenad. Du kan ju ta barnen till parken i alla fall sa Lotta, det är ju så fint väder. Eller promenera hem från skolan. Men nej det kunde jag inte för jag skulle ta E till fiolen, så då blev jag sur att jag inte fick vara ute i det fina vädret.

Sedan skulle jag försöka tvätta håret med bara en hand, att balsamera var svårast, men det gick ,tog lång tid bara. Blev lite glad när jag insåg att det var tillräckligt varmt för långkjol och tisha med ballerinas, så det fick det bli och brillorna på! Då vände nog dagen för det gick bra att ta E till fiolen och vara där, åka hem och så lagade jag middagen, spagetti och köttfärssås (vet inte hur länge sedan jag åt köttfärssås!! Eller ens riktigt kött!) och det blev asgött så då blev jag gladare. Sedan gick vi till Molly Moon's för efterrätt, och det kändes som riktig sommar då det fortfarande var ljust och varmt, älskar sommarkvällar. Nu har jag varit duktig och rensat upp lite bland fotona på datorn och tröttheten börjar komma. Men jag har en tvätt att hänga, efter det får jag sova. Tidig morgon imorgon igen, tagga en ny dag imorgon, bättre än denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar