onsdag, april 09, 2014

LOVE YOUR BODY

Idag har det varit sommar! Sitter här med shorts och tisha på mig, men ska nog dra på mig ett par långbyxor snart då det är kväll och nog blivit kallare, ska träffa Sanna om ett tag. Idag sprang jag milen för första gången på jag vet inte hur länge. Tiden ska vi inte prata om, men är överraskad att jag faktiskt lyckades springa hela tiden i ett jämnt tempo. Det var jobbigt men riktigt skönt! Stack iväg så fort jag släppt av tjejerna på skolan, vi promenerade dit imorse. Min fötter var riktigt ömma sen kan jag säga. Jag förstår inte folk som springer flera timmar i sträck, hur klarar fötter och ben det? Löpsteg på löpsteg, det är ett under för mig. Men sen har jag ju själv förut tänkt att hur kan folk springa en hel mil som, när jag själv knappt klarar ett par kilometer. Jag slutar aldrig förvånas och imponeras av våra kroppar, de är helt otroliga. Jag älskar min kropp och alla de saker jag kan göra tack vare den. Så låt oss alla tacka våra kroppar idag för att de är så fantastiska!

Resten av dagen spenderade jag med att göra lite smått och gott som tvätt och städning, äta och sitta ute i solen och få färg på kinderna samtidigt som jag lyssnade till "En man som heter Ove" och satt och småflinade för mig själv. Började inte jobba förrän 5, men förstår inte riktigt vart tiden tog vägen, men försvann gjorde den och strax före 5 promenerade jag och hämtade A på skolan efter hennes drama-klass. Nu har vi ätit middag och jag ska ta och pallra mig iväg för att träffa Sannisen nu.

Glöm inte att älska din kropp, det är den enda du har och tänk så mycket du kan göra tack vare den!

1 kommentar:

  1. Grattis till milen :-D
    Allt slit ger resultat :-)

    Pöööösssss Tess

    SvaraRadera