söndag, april 20, 2014

HAPPY EASTER

Att jag inte ens hittar tiden till att blogga då jag är ledig i tre dagar visar bara en sak, det kommer inte bli så mycket bloggning för mig min sista tid här i Seattle. Det är inte länge kvar nu, mindre än 7 veckor tills jag åker härifrån, mindre än 6 veckor tills den nya au pairen Sara kommer hit, mindre än 5 veckor tills min egentliga resemånad börjar (men jag har som sagt valt att jobba två veckor till), mindre än 4 veckor till mitt sista au pair-möte. Mitt flyg till Sverige är bokat, jag lämnar Fort Lauderdale i Florida den 24e juni och kommer spendera ett dygn i Stockholm med mina kära vänner där innan jag åker till Lugnvik. Allt för min resemånad är bokat. Jag har påbörjat packningen och gått igenom allting jag har i mitt rum så det blir lite lättare när det väl är dags att flytta ut, rensat lite kläder och lämnat tillbaka och lagt undan all min skidutrustning. Till veckan har jag arbetsintervju för ett extrajobb till hösten, och sommarjobb verkar jag ha fått även fast jag inte skrivit på något kontrakt än så är det nog så gott som klart. Jag skriver ner allt det här, men orden doesn't really make any sense to me. Ska jag verkligen flytta tillbaks till Sverige? Prata svenska varje dag när jag knappt kan skriva ett inlägg längre utan att blanda in massa engelska ord och uttryck. Jag har aldrig ett grammatiskt korrekt samtal med mina svenska vänner längre, och med tjejerna blir det alltid ett engelskt ord här och där, jag kommer ofta på mig själv med att tänka på engelska och ofta när jag pratar svenska kommer jag på mig själv med att vilja byta till engelskan för det är så mycket lättare att förklara det då eller ett mer naturligt sätt att säga det på liksom. Det känns så konstigt och overkligt, och jag förstår det inte riktigt. Pratade med Madde på Skype igår första gången sedan hon åkte härifrån, det är bara så konstigt att nästa person som åker är jag! (och Abbe, vi åker typ samtidigt).

Jag har i alla fall haft en bra påsk och försökt ta vara på min lediga tid så mycket som möjligt och måste säga att jag har haft det riktigt kul med massa roligt och många kära vänner. Jag har haft myrinvasion på mitt rum, sleepovers två nätter i rad, varit på smyckes-event, sett monstret som bor här i källaren (en enorm spindel), misslyckats ännu en gång med att vinna Pandemic, ätit mig näst intill spygränsen på Tacos, spenderat 100 dollar på träningskläder som jag egentligen skulle betalat dubbelt så mycket för och fyrdubbelt så mycket för i Sverige, funderat på att klipp av mig allt mitt hår, bakat en raw chokladcheesecake, låtsats vara den svenska påskharen och gömt ägg och lagt ut ledtrådar i huset, skypat, tvättat, dammsugit, sopat, skurat och bara varit. Hoppas ni har varit lika glada denna påsk som jag har, glad påsk allihop!!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag heter Johanna och ska själv åka som au pair i sommar (är i matchingsprocessen nu). Vi håller i engelskan på med ett arbete som berör vår framtid. Jag tänkte höra om du skulle vilja hjälpa mig med att svara på några frågor. :) Maila mig på johanna.tornfeldt@hotmail.com i så fall!

    SvaraRadera