måndag, april 07, 2014

WEEKEND SUMMARY

Jag har haft noll ork att blogga i helgen, och nu är jag så trött att det faktiskt ska bli en liten utmaning att hålla mig vaken tills tjejerna är nattade och jag ska ha family meeting med mina värdföräldrar. Klockan är bar ahalv 8 men jag är redo att sova. Självklart kommer jag ju att hunnit bli pigg igen när vi pratat klart ikväll och jag är tillåten att sova, så är det alltid att man vill sova när man inte kan men när det är dags att somna på riktigt, då går det inte.

Tänkte bara dra igenom lite snabbt vad som gjorts under helgen, men det är så mycket tankar som går runt i mitt huvud de här dagarna, och jag vill på ett sätt skriva av mig om dem som jag alltid gjort här. Men jag vet inte riktigt om jag kan, det är så mycket och upp och ner och hit och dit. Jag tänker mycket som kanske märktes på mitt senaste inlägg, väldigt mycket på framtiden.

I alla fall, i fredags var det fullt upp, hade saker för mig hela dagen och sedan åkte jag och var med när A grattades på skolan och sen var det bara hon och jag som åkte hem efter skolan för E hade playdate. Vi hjälpte till att förbereda inför kvällen då det skulle komma gäster. Sedan hämtade jag E på skolan och var off. Sarah och Sam plockade upp mig och sedan gick vi till en bar och mötte några från gymmet, drog sedan vidare till en annan bar och bara hade det trevligt tillsammans. Den andra baren vi gick på gjordes alla drinkar från färskpressad frukt, det var jättegott och roligt att se när det pressades osv. Sedan när jag kom hem så gick jag och Lotta på menchies, klockan var bara halv 10 och jag blir alltid så sötsugen när jag dricker lite alkohol. Det var fredag så man får ta hur mycket man vill och bara betala en femma, så vi tog varsin chokladdoppad strut-skål och öööööste på, så jäkla gott!! Och jag fick mig en glad överraskning då en före detta au pair som är och hälsar på sin före detta värdfamilj den här månaden var på Menchie's också med ett gäng au pairer. Det var så kul att se henne igen! Hon fyllde 21 för några månader sedan, och jag hade ju redan haft två drinkar, så vi bestämde oss lite random att gå till en bar här på QA och sätta oss och snacka om vad som hänt i livet sedan vi sågs sist. Så vi dumpade de underåriga och hamnade på ett ställe med massa gamlingar och inte så många i vår ålder där vi beställde varsin öl. Jag tog bara tre klunkar, men åh så kul det var att träffa henne!

I lördags gjorde jag som sagt inte så mycket förutom på kvällen då vi firade As födelsedag! Vi gjorde sushi tillsammans hela familjen, det var så kul!! Jag gav mina värdföräldrar ett sushi-kit på Hanukka så vi använde det, gott blev det men framförallt var det en så rolig aktivitet att göra tillsammans. Sedan hade vi efterrätt, så amerikanskt med färdiggjord kakdeg som man bara slänger in i ugnen och så bli det kakor på 10 minuter, och det gjordes det glassmackor av (jag åt semla som min värdpappa hade fixat, MUMS!!!). Sedan öppnade A sina paket och så var det dags att sova. Själv gick jag ner och slog på Lone Survivor, eftersom jag var i militär humör efter att läst om GMU, och jag blev inte besviken. Riktigt bra film, visserligen mycket för att det var baserat på verkliga händelser. Rekommenderas om man gillar action/krig.

Söndagen tog jag sovmorgon och sedan åkte jag och Sarah på au pair-möte. Det var ett ställe söder om Seattle som hade volleybollplaner inomhus, alltså riktiga med sand, askul! Vi var först ut på planen och drog med oss de andra skandinaverna, innan alla dåliga sydamerikanare och asiater vågade sig ut, det var jätteroligt! Tills jag gjorde nåt hopp eller nåt och så högg det till i ryggen och efter det kunde jag knappt röra mig, och hur jag än stod eller satt gjorde det ont. Är så less nu.. Sedan åkte vi hem till mig då A hade sitt kalas för barnen. Jag och Sarah gjorde facepainting och sedan kom kaninerna, det var bunny party som förra året. Det är så kul att se, men själv håller jag mig undan från att klappa men ändå fick jag allergi och det brände i luftrören ett bra tag efter. Sarah blev som ett barn hon med, hon älskar kaniner, haha! Sedan var det pizza och glasstårta, mums! Jag och tjejerna spelade lite med nya presenter och mina värdföräldrar hade en liten datenight. Nu är A 8 år så hon får nu borsta tänderna och flossa helt själv, utan att nån kontrollborstar efteråt! Stora tjejen.. Så nattning blev extra enkelt och båda tjejerna var jättetrötta, så de somnade snabbt och jag jobbade inte så länge.

Sorry men nu orkar jag itne skriva mer!! Idag har jag haft shorts på mig för det har varit SOOOOOMMAR!!! Helt fantastiskt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar