torsdag, april 03, 2014

TWO MONTHS LEFT

Jag förstår inte vad som händer med dagarna, tiden går så otroligt fort nu!! Om tre dagar har jag exakt två månader kvar bara, GALET! Satt och gosade med både E och A i mitt knä idag och tänkte, hur ska jag kunna åka ifrån det här!? Mitt hjärta värker bara jag tänker på det. Trots att jag kan räkna de antal veckor jag har kvar på fingrarna nu så har jag fortfarande svårt att föreställa mig att jag faktiskt ska åka härifrån, det är så overkligt. Jag skypade med min bästa Maja idag också, hon har varit hemma i Sverige i ett halvår nu och hennes yngsta värdbarn fyller 1 år om några veckor. Alltså det är bara så sjukt vad fort det går!! Kan inte fatta att jag varit utan henne här i 6 månader, och att lilla Z som jag minns som en liten nyfödd plutt som man fick bära omkring på, snart är ett helt år gammal. Dagarna går långsamt, men veckorna går väldigt fort nu.

Idag jobbade jag morgonen, var lite tuffare än igår med bråk om fiolen med E, vilket slutade i inget spelande alls. Känner också att det har börjat ta på krafterna och tålamodet att vara själv med dem på mornarna, det är mycket lättare när jag brukar vara med min värdmamma, då kan alltid den andra vuxna ta över ifall man börjar bråka, det brukar ofta funka. Men hon kommer hem nu ikväll, så imorgon går vi tillbaks till vanliga rutiner igen. Men har faktiskt fungerat riktigt bra den här veckan ändå, tjejerna har varit goa nästan hela tiden!

Efter att släppt av dem på skolan gick jag hem och vilade en stund, var så trött och det var nära att jag låg kvar i sängen resten av dagen. Men gjorde mig själv stolt och snörde på mig löparskorna istället och begav mig på min långa tur (jag har en lång och en kort som jag kör en gång var i veckan, den korta tillsammans med ett gympass och den långa för sig själv. Men tror att jag inom en vecka eller max två ska öka min nuvarande långa till att bli min korta, och öka min långa till en mil, spännande att se om jag orkar!).

När jag kom hem åt jag lunch och skypade med Majsan samtidigt. Saknar hennes röst och pratande så himla mycket, en riktig pratkvarn är hon! Det var jättekul. Sedan duschade jag och begav mig till postkontoret för att skicka ett paket och så vidare för att hämta upp tjejerna. Vi spenderade eftermiddagen tillsammans hemma och hade det mysigt. Spelade lite fiol och sedan bestämde A att vi skulle städa huset tills mamma kom hem, sagt och gjort, vi städade undan alla saker som alltid ligger framme huller om buller överallt. Min värdpappa var övertygad när han kom hem om att vi tagit bort en möbel eller något för det såg så tomt ut med alla saker borta. Det är kul när tjejerna tycker det är roligt att städa, då klagar man inte utan det är bara att tacka och ta emot de få gånger något sånt händer!

Sedan var det middag och nu ligger jag i sängen, klockan är halv 8 och jag funderar på om jag ska gå och borsta tänderna och krypa ner med en film. Jag är så trött! Behöver energi imorgon då jag har mycket bollar i luften. Men mer om det imorgon, nu ska jag skriva lite i min One Line A Day-bok (tack vare dig jag börjat igen Rebecka, du inspirerade mig!), godnatt Seattle och godmorgon Sverige.
Gymnastik-tjejerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar