onsdag, april 23, 2014

ALREADY WEDNESDAY

Jag kan inte fatt att det redan är onsdag! Tycker ju alltid att dagarna går fort, men nu går de ännu fortare än vanligt. Men mycket roligt hinner jag med också. Tampas dock med en förkylning igen så idag har jag försökt tagit det lite lugnt, men har ändå hunnit med att blivit intervjuad via Skype och skaffat ett extrajobb till hösten (är bara nån timme i veckan så vill gärna ha ett heltidsjobb också), jobbat, gått till gymmet (tog det väldigt lugnt pga förkylningen och lallade mest på med att testa lite nytt och så försökte jag och Sarah lära oss att stå på huvudet, eller hon kan det nästan. Jag kan inte alls, är livrädd och tror att jag ska bryta nacken), tog äntligen modet till mig att beställa ett par jeans från Abercrombie & Fitch som jag velat ha (aj vad det där sved, sa plånboken!) snälla låt dem passa, gjort en lista som jag försökt korta ner med några fler saker jag hade velat köpa innan jag åker till Sverige och nu ska jag gå och äta lite snack innan jag ska möta Sarah för en promenad före eftermiddagens jobb.

Lite annat kul som hänt är att i måndags så testade jag på Martial Arts! Följde med Abbe på en av hennes klasser, det var askul! Vi övade lite på hur man ska göra ifall någon drar, puttar eller slår dig och att använda deras energi emot dem. Det var riktigt roligt att få sparka och slå lite, verkligen något som passar mig, och alla där var så himla trevliga. Blev lite avis på Abbe som har hittat ett så härligt gäng!

Igår var det Talent Show på tjejernas skola och E uppträdde! Hon sjöng en sång alldeles själv inför en proppad kafeteria. Så modigt av henne, och så jäkla söt hon var! Det var jättekul att se alla duktiga (och mindre duktiga) barn uppträda.

Måste avsluta med att säga att "En man som heter Ove" är den bästa ljudboken jag någonsin lyssnat på! Jag promenerade runt i Queen Anne igår i en timme med ett stort leende på läpparna, skrattade för mig själv flera gånger och en gång fick jag riktigt lägga band på mig själv för att inte börja asgarva där mitt ute på gatan alldeles själv. Ska bli kul att kunna se filmen när man kommer hem till Sverige sen, har höga förväntningar nu, men har svårt att tänka mig hur man kan slå den här berättarrösten, alltså han gör det så klockrent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar