lördag, april 11, 2015

I'M READY

Om två dagar den här tiden kliver jag på flygplanet till Gran Canaria. Dagarna har bara svischat förbi och jag kan inte förstå att det äntligen är dags, som jag har längtat! Väskan är i stort sett packad och jag känner mig redo. Jag har gått igenom många olika stadier av känslor den här senaste veckan, det har känts jobbigt när jag umgåtts med vänner eller sagt hej då till någon. För tre månader sedan hade jag inte känt mig ett dugg ledsen över att lämna allt här och ge mig ut i världen igen, men de här tre senaste månaderna har gjort stor skillnad. Jag trodde aldrig att jag skulle trivas med att bo här igen efter jag kom hem från USA. Men på senaste tiden har jag börjat vänja mig och det har känt bra, det har börjat kännas som hemma igen. Så på ett sätt har det känts lite jobbigt att åka iväg igen när man precis kommit till rätta på ett ställe, men det är bara att vänja sig för det är så mitt liv kommer att se ut ett tag framöver nu, att byta "hem" var sjätte månad. Och ska jag vara ärlig är det ju precis så jag vill ha det! Jag blir så less och rastlös av att vara på samma ställe efter ett tag.

Men idag är jag redo att lämna Sverige och börja ett nytt kapitel igen. Det är lite läskigt hur man kan vänja sig med allt här i livet, till och med att flytta hem till sina föräldrar i lilla Lugnvik efter att ha bott själv i USA i två år. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Jag har insett att jag inte är redo att "settle down" (svensk översättning??) än, långt ifrån. Jag har så mycket mer jag vill se, göra, uppleva. Att åka utomlands och jobba igen känns så rätt just nu. Att leva en hektiskt vardag där ingen dag är sig lik, umgås med likasinnade dygnet runt, jobba med energifyllda barn igen, göra spontana galna saker och leva livet på ett sätt som jag inte gjort sedan jag bodde i USA. Det är vad jag längtar efter just nu och något jag tror och hoppas att jag kommer få göra, redan till veckan!

Så efter en tur på bergochdalbanan har mina känslor äntligen landat och jag är redo för att kasta mig ut i världen igen. Bring it! Nu ska jag njuta av en sista kväll med mina vänner, ett sista träningspass på svensk mark och några timmar tillsammans med mina föräldrar som kommer hem från USA på söndag eftermiddag (bra timing!). Sedan bär det av på måndag morgon and I can't wait!
 Har blivit ett par härliga turer i löparskorna denna vecka!

Mitt nyaste lilla tillskott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar