lördag, april 04, 2015

MY TICKET OUT OF HERE

Nu sitter jag på tåget och bloggar ännu en gång. Jag tror jag har spenderat fler timmar på tåg de här senaste månaderna än jag gjort i hela mitt liv! Men har nu bokat min sista resa med SJ på ett bra tag, för vet ni vad... Jag har fått min flygbiljett!! Har haft den i ett par veckor nu men har inte blivit av att jag skrivit något om det riktigt eftersom jag haft annat att skriva om och inte haft så mycket tid till bloggandet.

På måndag den 13 april bär det iväg, då flyttar jag till Gran Canaria!! Hur fantastiskt låter inte det!? Det säger i alla fall alla som jag berättar det för, att det måste kännas helt otroligt att flytta dit. Och ja, det känns helt otroligt! Men ändå inte som en så stor grej som man kan tro. Jag tror det beror på att jag redan flyttat utomlands en gång,jag vet vad jag har framför mig. Och att resa är något jag är så van vid nu att det verklige inte känns som en stor grej. Men det betyder inte att det känns nå mindre kul för det. Jag är så taggad att jag inte vet varit jag ska ta vägen ibland, ser fram emot det här äventyret så mycket!!

Vad gör jag då för att förbereda mig? Jag har börjat packa lite smått men ska ta tag i det när jag kommer hem från Stockholm till veckan, jag vet hur lång tid det kan ta och hur svårt det är att inte bara packa för en resa utan att packa ner sitt liv, eller snarare välja ut vad man vill ha med när man startar ett nytt liv, speciellt med tanke på vikten. Som tur är får vi ha extra vikt när vi flyger eftersom vi jobbar för resebolaget, kommer utnyttja varje hekto! Jag har tagit ut mediciner för ett helt år så jag har så jag klarar mig ett tag, köpt lite måsten och bra att ha saker, skrivit på kontrakt och försäkring, deklarerat (får tillbaka över 10 000, vilken lycka! Kommer komma väl till hands i sommar har jag en känsla av), börjat säga hej då till personer jag inte kommer träffa igen innan jag åker (börjar bli van vid att säga hej då nu, men tycker fortfarande det är det jobbigaste som finns, även fast man vet att man kommer ses igen så hatar jag att inte veta när eller hur),  men framförallt har jag börjat "plugga" eller vad man ska kalla det, inför jobbet.

Vi har fått gör en kurs online som förberedelse och jag har massor att läsa om upplägget i bamseklubben, så bra att få en chans att göra det såhär innan så man är förbered när man kommer dit. Det har även sjungits en hel den hemma hos oss senaste veckorna då jag har lärt mig en hej och hej då sång som sjungs i klubben varje dag. Den har satt sig på hjärnan inte bara på mig utan även kommit på min familj att gå och tralla på den, haha! Sedan kommer jag även att hålla i Les Mills klasser med barnen, så har kikat lite på upplägget på dem. Minst sagt, jag har fullt upp! 

Men försöker ändå ta vara på tiden och njuta vad vardagen. Jag är glad att jag valde att säga upp mig så att jag fick de här två veckorna att förbereda och fokusera utan att behöva jobba och tänka på det också, behöver verkligen tiden för dagarna går så fort. När jag inte förbereder mig så försöker jag umgås så mycket som möjligt med vänner och klämma in lite träning. Har haft svårt att hitta tiden att åka ända in till gymmet utan istället utnyttjat de fina dagarna vi haft (då det inte helt plötsligt börjat snöa eller regna, riktigt april väder!) och tränat ute i solen, har blivit mycket promenader och kickat igång med löpträningen igen. Det är alltid tungt när man inte kört så mycket cardio över vintern, men ser fram emot att springa längs stränder och strandpromenader i morgonvärmen i utlandet just nu. Det är vad jag projicerar i huvudet när jag ät mitt i en jobbig sprint i ett intervallpass! Har även gjort en del yoga, något jag alltid vill göra mer av men aldrig har tålamodet till. Mår alltid så bra när man slappnat av, stretchat ut och jobbat lite med kroppen.

Nu är jag i Gävle och framme i Stockholm om 1,5 timmar, är så excited att jag inte kan sitta still!! Min hjärna har redan börjat switcha över till engelska, åh vad kul helg det här kommer bli! Vi hörs när jag är tillbaks i Norrland igen. Nedräkningen kan börja på allvar nu, 9 dagar kvar!

Lite bilder från gångna veckan!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar