fredag, december 06, 2013

FREDAGSFYS BECOMES FREDAGSMYS

Det var längesedan det var såhär skönt att gå och lägga sig i sängen. Ikväll har jag efter två veckor vila ÄNTLIGEN kunnat gå till gymmet och lyfta lite lätt!! (Betoning på lätt) Så otroligt skönt var det, och kul! Jag är så less på att vila dag ut och dag in, så nu blir det en veckas träning innan semester. Kan verkligen känna att jag inte rört mycket på mig de senaste två veckorna. Jag är en sån som snabbt kan lägga på mig lite vikt om jag äter dåligt och inte tränar, och det är precis vad ajg gjort de två senaste veckorna, ätit dåligt och inte tränat. Så det känns. Också att jag inte alls kände mig lika stark som jag gjorde sist, men det var också väntat. Nu är jag taggad på att köra för fullt när jag kommer tillbaks vid nyår! Idag blev det bara lite basics, fokus på stora muskelgrupper, ben och rygg, lite cardio. Lär bli så den kommande veckan också.

Jag tror inte jag skrev det här på bloggen, i Hanukka-present av mina värdföräldrar fick jag bland annat ett FitBit-band, så just nu nördar jag ihjäl mig med det. Trackar allt jag gör, från hur många steg jag tar per dag, till hur många kalorier jag "bränner" (litar inte på sånt riktigt) och hur mycket jag sover/vaknar/är orolig per natt. As kul, jättebra present!!

Under dagen idag fortsatte jag med det jag påbörjade med tjejerna igår, baka pepparkakshus! Hela nedervåningen luktar pepparkakor, mmmm så gott. (Ni vill inte veta hur mycket deg jag inte kunnat motstå att trycka i mig..) Mitt projekt, som jag fortfarande håller hemligt tills jag med gott samvete kan säga att jag har lyckats, går faktiskt bra än så länge. Men inte kommit till det svåraste än.

Sedan så hade tjejerna gymnastik idag så jag satt två timmar på en bänk och kollade på dem. Min rumpa kändes platt efteråt, men det är så kul att se hur duktig de och alla andra barn är! Igår kväll åkte jag ner till downtown och träffade Lovisa. Det är väl typ det jag har gjort de två senaste dagarna. Nu ska jag avsluta mitt fredagsfys med lite fredagsmys framför dagens avsnitt av den svenska julkalendern, verkar sådär helt ok kul och ger mycket julkänsla! Har en helg fylld med aktiviteter av olika slag framför mig, så tills vi hörs igen, godnatt Seattle och godmorgon Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar