onsdag, december 04, 2013

ICE SKATING

Vad händer, jag har inte bloggat sedan i lördags, varför det? Jo, min dator gör sina sista månader nu känns det som. Eller så är det Google Chrome som behöver nån update. Senaste månaden har min dator jävlats så sjukt mycket. För två veckor sedan kunde jag inte öppna Facebook-sidan, kom bara upp felmeddelande. Några dagar senare när fungerar det helt plötslig igen, lika plötsligt som det slutade fungera. Förra veckan hände precis samma sak med Swefilmer och denna vecka med Blogger. Så sjukt konstigt!! Datorn har varit förskräckligt seg över lag, men det löste jag med igår genom att ta fram dammsugaren! Jajjamen, ni hörde rätt. Hade samma problem för över ett år sedan, efter lite damsugning av fläkten var det som att jag fick en ny dator, mycket snabbare, inte lika högljud och framför allt inte lika varm! Igår gjorde jag det igen och nu fungerar den hur bra som helst! Har inte hagft något problem med Chroome heller än så länge, så hoppas på att det ska fortsätta så.

Det har inte hänt något speciellt i veckan, orkar itne skriva vad jag gjort på dagarna. Jag har firat Hanukka på kvällarna med min värdfamilj, det är mysigt! Jag har promenerat i det fina (men kalla) vädret som Seattle har levererat, har varit en väldigt bra höst än så länge.Var riktigt dålig i början, men nu är den jättefin. Eller är det vinter nu? Jag har noll koll, vintern här är som en lång  lång höst och sen hel plötsligt är det vår och två veckor senare sommar! Är på bättringsvägen med min sjukdom, men inte kunnat träna än. Jag har skypat. Det var väl allt i stora drag.

Idag har varit en busy day. Hade tjejerna på morgonen och vi hann med allt som skulle göras, inklusive fiol-spelande och fick till och med iväg oss på en promenad till skolan, så skönt. Jag promenerade hem, gjorde tvätt och allt sånt, skypade med familjen och hade lunch, sedan gick jag till affären och köpte ingredienser til pepparkaksdeg, vilket jag sedan rörde ihop. Den ligger nu i kylen och väntar på tre glada tjejer som är astaggade på att göra fina pepparkakshus imorgon, wihoo!! Min lila tradition jag skapat med tjejerna, andra året i rad, hoppas de håller igång den även när jag inte längre är här, det är så kul och mysigt.

Sedan var det dags att hämta A och en kompis på skolan. Jag tog dem till Seattle Center där julfestival är i full rulle.Vi åkte skridskor på isrinken där, DET är verkligen julkänsla och så amerikanskt det kan bli med fint pynt, urdålig is med ännu sämre skridskoåkare, försäljning av popcorn och varm choklad. Vi hade en så himla bra eftermiddag, jättekul att få åka och A har blivit så duktig. Sedan var det middag hemma och nu har jag spenderat 2 timmar med att skissa på ett eventuellt projekt till pepparkakshus-bygget imorgon. Fick en så himla rolig idé som jag skulle vilja göra, men jag vettetusan om jag har tagit mig vatten över huvudet. Det återstår att se imorgon då jag sätter min ritning på prov! Tur att jag gjorde en dubbel sats deg.
(Enda bilden jag tog med bara A på, vill inte lägga ut bilder på andra barn utan tillåtelse)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar