lördag, november 30, 2013

THANKSGIVING AND STILL SICK

Det är lördag morgon och jag har bihåleinflammation. Har gjort så sjukt jävla ont i över ett dygn nu. Började med att jag vaknade mitt i natten i torsdagsnatt, värken väckte mig. Klev upp och tog en ibuprofen, en halvtimme senare kunde jag somna igen. Har sovit väldigt oroligt hela veckan på grund av hosta, nu blev det bara värre. Hela dagen igår gjorde det ont, varenda sekund, Har käkat ibuprofen hela tiden men igår kväll när jag skulle sova hjälpte det inte utan gjorde jätteont. Så tog en sovmorgon idag och nu vet jag inte riktigt om jag bara ska ligga kvar och vila i sängen idag så jag blir riktigt frisk någon gång, eller om jag ska hitta på ngåot. Just nu funderar jag på att ligga och vila halva dan och sedan möta upp resten av gänget hos Ellen för middag. Vi får se vad jag beslutar mig för.

Har som sagt varit sjuk hela veckan och inte kunnat göra något så värst spännande. Jag har packat klart nu, eller nästan i alla fall. Är ju alltid lite saker som inte kan packas förrän i sista sekunden men mer än halva min garderob ligger nu nerpackad i väskor och jag tror aldrig mitt rum har varit såhär tomt och rent! Den här packningen ar verkligen fått mig att börja fundera (och oroa mig över) hur fasen jag ska kunna få med mig resten hem när jag åker hem för gott i juni!? Känns bra att jag verkligen unyttjat allt utrymme och packat väskorna fulla nu i alla fall.

Annars så har jag försökt att ta korta långsamma promenader i solen som vi haft nästan hela veckan! I onsdags promenerade jag med Sarah innan jag gick på min efterlängtade massage som var hur skön och avkopplande som helst. Det behövde jag! Sedan kom Sarah även över på kvällen och vi såg film tillsammans, The Heat, jätterolig! På torsdag, thanksgivingdagen, tog vi en kort promenad i ett tomt dimmigt Queen Anne innan det var dags att göra sig iordning och sedan åkte vi och Sarahs värdfamilj till hennes mammas kusin och familj och släkt för thanksgivingmiddag. Det var jättemysigt, trevligt folk och god mat. Men jag saknade faktiskt min egen värdfamilj vilket jag inte hade tänkt att jag skulle göra. Är ju bara en middag liksom tänkte jag. Men är ändå något speciellt med thanksgiving. Man vill vara med de man älskar.

Igår hämtade jag upp min värdfamilj på flygplatsen, så glad att få träffa de igen och krama om tjejerna! Det var Es födelsedag och tredje kvällen av Hanukka s det blev lite presentöppning när vi kom hem. Jag hade köpt lego och en bok till E, perfekt present till henne tyckte jag! Det har varit skönt med en vecka själv, speciellt då jag har vilat så mycket har det varit skönt att kunna göra det i ett tyst hus. Men jag är så glad att de är hemma igen nu, ska njuta av de två veckorna jag har tillsammans med dem nu innan jag åker till Sverige och hälsar på över jul. De två veckorna ska jag också njuta av. Vilken fantastisk december-månad jag har framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar