söndag, november 10, 2013

MOVIE WEEKEND

Jag har haft en ganska lugn helg med mycket film, så mysigt nu när det börjar bli kallt och mörkt tidigt. I fredags åkte jag och Sarah till Sanna och hade en mysig filmkväll tillsammans, vi såg We're the Millers. Hade en orolig sömn den natten och vaknade långt före mitt alarm med halsont och träningsvärk så jag trodde jag inte skulle kunna ta mig upp ur sängen. Lyckades rulla mig ur på något sätt, men var lite ledsen att jag fått ont i halsen igen och var tvungen att hoppa över TBTn. Latade mig i sängen ett bra tag innan jag kände att det var dags att rycka upp mig, äta frukost och fixa till mig lite för att se piggare ut.

Sedan åkte jag ner till downtown med Sarah. Vi mötte upp Lovisa och Abbe och sedan Sanna. Det blev lite shopping, en liten väska på hm, min finaste bh någonsin på Victoria's Secret, nya lurar från Skullcandy, lite hemliga julklappar och annat smått och gott. Har insett att jag inte har råd att åka till LA om två veckor pga för mycket utgifter på senaste tiden, allt ifrån visumavgift till sjukhusräkningar och roliga resor. Sånt som händer när man inte har den största inkomsten som au pair, men känns så surt när jag har jättemånga dagar ledigt och jag har ingen stor resa inplanerad då. Det känns fel. För också som au pair, så fort man har några dagar ledigt är det resa som gäller, direkt! Men jag ska göra det bästa av situationen, var ändå mitt eget val att inte följa med till San Diego då jag känner att jag sett allting där och kommer ha roligare att vara i Seattle. Kunna göra vad jag vill hela dagarna och speciellt, fokusera på packning vilket mer än ett par dagar kommer att spenderas med om jag känner mgi själv rätt. Det är ju inte bara lite saker som ska packas heller.

I alla fall bestämde jag mig därför i helgen att jag kunde unna mig själv lite shopping för fredagens lön. På eftermiddagen kom Torun och en tjej som jag inte träffat förut och även Lotta. Vi åt thai-middag tills vi nästan sprack och tog en tur på Nordstrom innan vi avslutade kvällen på bio med en urdålig film som vi slutade med att bara skratta åt. Carrie hette den. Mådde piss när det äntligen var dags att få åka hem och lägga sig och jag somnade direkt.

Hade planerat att f sova ut på söndagen, men vaknade när de andra i familjen bröjade äta frukost. Brukar kunna somna om men idag gick det inte. Så bestämde mig för att ligga kvar i sängen en stund till och bara vila, såg på senaste avsnittet av Vampire Diaries och sedan hade jag frukost. Efter det gick jag till Sarah. Vi badade hot tub och sedan hyrde vi film och såg på den, White House Down, Den var bra men Olympus Has Fallen var bättre, trots att Channing Tatum inte var med i den vilket var höjdaren i den vi såg idag! Efter det gick jag hem och strax efter började jag jobba. Nu har jag nattat tjejerna och sitter här. Känner mig trött och inte etthundra än, men definitivt bättre än igår. Blir nog en till vilodag imorgon vilket passar bra då jag har en tiotimmars dag framför mig då det är Veterans Day här i USA imorgon och tjejerna är lediga från skolan. Undra vad vi vill hitta på då, kommer nog att bli roligt! Nu känns soffan lockande. Godnatt Seattle, godmorgon Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar