fredag, november 08, 2013

MOTIVATION

Jag var så nära att spendera hela min lediga tid i sängen idag. Hade ingen motivation till någonting alls, trött och ville bara krypa ner under täcket. Jag tillät mig själv att göra det i 90 minuter. Sedan tvingade jag iväg mig själv till gymmet och nu sitter jag här, tusen gånger piggare, ett leende på läpparna och armar som känns som de väger ett ton och skakar så fort jag försöker lyfta dem. Fredagar är min tråkigaste dag på gymmet För det första för att det är just det, fredag. Man är trött efter en veckas jobb och träning. Man har redan träningsvärk på ett eller ett par ställen. Jag som kör riktigt hårt på mina ben hela veckan är typ död i dem speciellt. Och sedan är det min arm-dag. Och jag tycker det är så himla tråkigt att köra armar. Men idag gjord jag det kul! Jag drop settade bröst och tricep tills mina muskler skrek att vi orkar inte lyfta ens ett pound mer nu. Det gjorde jag tre jäkla gånger, tre olika övningar per muskel varje gång. 4 sets. Sedan ville jag lägga in lite roligt att se fram emot mellan de där tunga gångerna så jag tänkte vad gillar jag att göra som inte är ben och rygg. Slutade med att jag drop settade chins (känns ju inte bara i ryggen, mest i armarna. Typ) tre gånger också. Och avslutade med lite abs. Vips så har det gått över en timme, när jag hade planerat ett 30, max 40 minuter armpass för att hinna med intervaller efteråt. Dealade med mig själv och tiden och körde bara en ynka tabata intervall istället för de tre jag brukar. Gick därifrån och tänkte att det är bättre med en än med ingen alls! Känner du dig också omotiverad till att träna idag? Att läsa några peppande citat brukar hjälpa mig, så här kommer några jag klickade in mig på när jag skulle tagga upp idag!
Småslrattade för mig själv när jag läste denna, love it! Kan störa mig sjukt mycket på folk som använder SQUAT racket till annat än SQUATS. Det finns andra barbells för era curls, deadlifts, rows, whatever. Squat or go home.
Och så avslutade jag med denna, slängde ihop datorn och snörde på mig mina nike


Nu har jag duschat, ska slänga i mig lite mat och sedan ska jag nog promenera och hämta tjejerna idag. Solen lyser jämfört med regn och blåsten vi hade igår. Ikväll ska jag och Sarah till Sanna och mysa, tänk vad kul att det redan är helg igen! Fem veckor kvar, varav fyra är arbetsveckor, innan jag befinner mig på svensk mark igen. SJUKT ELLER VAD!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar