torsdag, november 14, 2013

NEW RUNNING SHOES

Har alltså spanat in ett par nya löparskor i flera månader, ett par asics, kayano-serien, 19. Men tänkte hela tiden att jag har ju faktiskt ett par riktigt bra löparskor som jag trivs bra i. Jag behöver inte dessa än, för mycket pengar. Jag borde prioritera ett par nya gymskor istället. Men så upptäckte jag i förrgår att mina nuvarande Reeboks slitits upp i hälarna som alla löparskor gör till slut. Så nu sitter jag här med en blåsa på hälen.

Det var ju då som ödet när jag först hittar ett par asbra gymskor på Nordstrom Rack igår, men kändes inte helt rätt så köpte dem inte. Sedan går vi in på Nordström och vad står inte då där och stirrar på mig med en röd liten Sale-tag på sig. JO PRECIS EXAKT DE KAYANO19-ASICSARNA JAG HAR KOLLAT PÅ. Till och med rätt färg!! Vad är oddsen liksom!? Visst, 20 har ju kommit ut nu, men kikade på dem och skillnaden var inte ens synbar. De satt som ett smäck, kostade 50 dollar mindre än beräknat och jag kunde helt enkelt inte säga nej till dem. Så nu sitter dom där, på fossingarna, och jag ser fram emot att få testa dem under mina intervaller i slutet av gympasset idag. Skulle hest velat ta en springtur direkt, men känns dumt att utmana ödet med mina redan existerande skavsår.

Det var väl den stora grejen som hände igår. Jobbade på morgonen, gick till gymmet och dödade mina ben och rumpa med Sarah, skypade en snabbis med mamma, duschade, hade lunch, skypade med Maja, hämtade A på skolan. Vi hade snack och spelade spel. E kom hem och vi målade. Vänner kom över på middag, sedan stack jag ner till downtown och träffade Tess och Lovisa.

Idag har jag jobbat morgonen, degat framför datorn och nu har jag kämpat mig igenom den omotiverade känslan och ska gå till gymmet. Vad resten av dagen består av återstår att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar