söndag, november 24, 2013

CATCHING FIRE

Vilken superhärlig helg jag har haft alltså! I torsdags hann jag aldrig blogga något för jag spenderade hela morgonen efter jag jobbat klart med att skypa med mamma och pappa, var så roligt, vi skrattade så mycket! Sedan gick jag på body pump, lunch, dusch, promenerade och hämta tjejerna på skolan. Vi spenderade mesta tiden med att packa deras väska inför deras resa till San Diego och sedan såg vi på "The Magic School Bus". När jag slutad åkte jag ner till downtown för att träffa Tess. Hon köpte två nya tröjor på Forever sedan myste vi på Starbucks. När jag kom hem gick jag direkt i säng.

I fredags var min hals inte så bra IGEN. Är så less på att vara förkyld fram och tillbaks nu.. Så jag spenderade förmiddagen med serier i sängen men masade mig ut på eftermiddagen i den härliga solen vi haft nästan hela veckan och tog en promenad. Hämtade tjejerna på skolan och hade med en kopis över på playdate. Efter jobbet mötte jag upp Lovisa och Abbe. Sedan sov Lovisa hos mig. Vi såg på "Känn Ingen Sorg" innan vi somnade. På lördagsmorgonen hade vi frukost och sa hej då till min värdfamilj som åkte till San Diego innan vi gick på gymmet och körde TBT med Sarah.Jag hade inte längre ont i halsen mn hade hosta och så, så tog det riktigt lugnt.

Dagens uppdrag var att åka till REI och köpa en backpacking-ryggsäck till mig. Hade spanat in en online men slutade med att jag köpte en annan som var lite större och mycket snyggare och självklart skön som bara den! Så himla nöjd. Mycket pengar som försvann där, men kommer förhoppningsvis ha mycket användning av den, länge. Det tog längre tid än planerat s andra planer vi haft för dagen försvann, vi åkte och handlade mat och sedan gjorde vi oss iordning medans Sarah, Abbe och Tess kom över. Vi lagade och åt tacos tillsammans och spelade spel. Sedan kom Sanna också över och vi åkt på bio och såg "Hunger Games: Catching Fire" på IMAX. Har gått och längtat ihjäl mig efter detta och nu fick vi äntligen se den!! Och så jäkla bra den var! Hunger Games filmerna kan vara de första filmerna som jag kan säga att jag faktiskt tycker är helt ok när man jämför med bäckerna. Visst, kommer aldrig kunna vara lika bra som böckerna. Men de flesta filmer är så mycket sämre, men dessa är faktiskt riktigt bra filmer!

(Men inget slår böckerna: LÄÄÄÄÄÄS!!)

Den började kl 10 på kvällen så var himla sent innan vi kom hem igen och kom i säng. Och jag  hade en hemsk natt. Inte nog med att jag hostade som en tok, mådde så sjukt illa hela natten, klev upp tre gånger och la mig på golvet i badrummet för jag trodde jag skulle spy. Så det var en trött Malin som blev väckt av Lovisa när det var dags att kliva upp strax efter 9. Vi gjorde jättegod smoothie till frukost även fast jag haft noll matlust hela dagen. Sedan mötte vi Sarah och promenerade ner till downtown, sa hej då till Lovisa och gick sedan på au pair-möte på Starbucks. Efter det promenerade jag och Sarah hem och pratade om framtiden.

Efter en dusch ville jag bara gå och lägga mig i sängen. Istället öppnade jag dörrar och armar för kära vännerna Sarah, Lovisa, Tess, Madde, Malin, Torun, Abbe, Ellen Sanna och Lotta. Vi bakade julgodis och hade det jättekul som jag skrev om i förra inlägget! Gott blev det också kan jag säga nu i efterhand! Svårt att säga vilken som blev godast ens, allt var så gott! Eftermiddag blev till kväll och folk försvann. Vi var några kvar som beställde pizza och spelade spel. Nu känns det jättekonstigt att hela huset är tomt, mörkt och tyst när jag haft folk här hela helgen och Lovisa i sängen bredvid mig. Men ska jag vara ärlig behöver jag en lång natts djup sömn nu. Är heeeelt slut i knopp och kropp. Ska sova ut imorgon och sedan börjas det jag sett fram emot med lite skräckblandad förtjusning: PACKA VÄSKORNA INFÖR SVERIGE! Wich me luck, I'm gonna need it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar