torsdag, november 07, 2013

WASHINGTON DC

Det här skrev jag alltså efter jag kommit hem från Washington DC:

Ännu  en fantastiskt resa här i USA är gjord, och jag är hemma i Seattlet igen. Döds trött! Gjorde en så kalad "red eye" i torsdag och flög hela natten, tre timmar försvann när vi bytte tidszon och vi var alla trötta och rödögda när vi landade i Baltimore på fredag morgonen.Vid halv 2-tiden befann vi oss i DC och gick runt lite där. Några gick på museum, jag och Lovisa tog en taxi till Georgetown och strosade runt bland alla mysiga hus där. Blev också lite shopping, en ny jacka bland annat vilket var perfekt för jackan jag hade tagit med mig var alldeles för varm!

Efter ett tag kom resten av gänget dit och vi var där nån timme innan det var dags att åka tillbaks till Baltimore där vi bodde på ett hostel igen. Vi hade middag där vid hamnen, så mysigt, men åh vilka trötta tjejer som gick och la sig klockan halv 11 i hostel-sängen, bara för att vakna av larmet igen klockan 05.30 på morgonen (2.30 Seattle tid, HERREGUD). Vi skulle ta oss till hotellet där weekend classen var, åt frukost och hade ite genomgång där innan den guidade bussturen till DC drog igång. Och vilken bra tur!! Vi var borta verkligen hela dagen och fick se allt! Det enda jag känner att jag hade velat se var några museum, men sånt måste man ju ha ett par dagar på sig om man ska se.

Vi åkte runt hela dagen och fick göra många stopp och gå ut och fotografera, så här kommer en jättestor bildbomb från både fredagen och lördagen, och låter på så vis bilderna tala för sig själva vad vi fick se och göra!

Söndagen spenderade vi i klassrum. Hade tre stycken klasser som inte var så speciellt bra utan bara tidsfördriv. Väldigt lättförtjänta credits i alla fall! 40 timmar gjorda bara sådär. Nämnde jag att vi var trött också? Vi åkte i ala fall direkt till flygplatsen efteråt och Madde lyckades ta sig igenom kontrollen utan pass, utan problem, så skönt! (Hon fixade ett nytt pass på svenska ambassaden på fredagen, men har itne ftt det än). Flygresan hem var hemskt hemskt jobbig och tråkig med försenade flyg och trångt och varmt och kallt och bara usch! Var så skönt att bli upplockad på flygplatsen av Sarahs pojkvän och bli avsläppt utanför dörre, guld värt! Tio minuter senare snarkade jag i sängen, men med ett leende på läpparna från en intensiv men otroligt rolig helg med fantastiska vänner.

Här kommer en bildbomb fårn allihopa, massvis med bilder i all möjlig ordning Orkade inte sortera, enjoy!




















































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar