tisdag, juli 31, 2012

27 - KERRY PARK


Det finns väldigt många ställen och platser jag drömmer om att besöka under mitt år i USA, en del långt ifrån Seattle, andra städer i andra delstater, men även många platser i närheten i Seattle och resten av Washington. Därför tänkte jag idag börja räkna ner dessa 27 dagar jag har kvar innan jag åker med att varje dag lägga upp en bild eller två här på bloggen på platser som jag skulle vilja se under mitt år. 

Men eftersom det bara är 27 dagar och platserna är fler än så tänker jag begränsa mig till de ställena som ligger närmast, alltså de platser jag vill besöka i Seattle och resten av Washington. På det sättet får även jag och ni läsare en liten inblick i Seattle och närområdet, hur det ser ut där och vilka platser och ställen det finns att besöka, speciellt då de jag vill besöka.

I sinom tid har jag även tänkt lägga upp en kort (läs lång) lista på platser i resten av USA som jag skulle vilja besöka under mitt år. Jag räknar dock inte med att kunna besöka alla platser, det finns det varken tid eller pengar för, men jag vill gärna utnyttja min 13:e resemånad i USA fullt ut och se så mycket som möjligt. Det är bra att ha drömmar, sen kanske man inte kan uppfylla alla av dem, men friskt vågat hälften vunnet!

Jag tänkte försöka lägga upp bilderna i nån slags ordning, tänkte försöka börja med de platser som ligger närmast där jag ska bo i Seattle. Jag kan dock inte garantera att det kommer att stämma till 100% eftersom jag egentligen inte har sån koll på vart platserna ligger annat än på ett ungefär på kartan. Men jag börjar i alla fall med något jag vet ligger nära mitt blivande hem på Queen Anne:


27 Days Left -
The View from Kerry Park
Ett par minuters gång från min blivande värdfamiljs hus ligger Kerry Park, parken där korten på Seattles skyline är tagna. Om jag känner mig själv rätt kommer många mornar, dagar och kvällar spenderas där vid den otroligt vackra utsikten. 

5 kommentarer:

  1. det är jag säker på att du kommer, vet inte huuuur många gånger jag varit där! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa, det förstår jag! :D längtar efter att få se det med egna ögon istället för på kort :)

      Radera
  2. Alltså jag paxar en sleepover hos dig så att jag kan få kolla på solnedgång/soluppgång (spelar ingen roll vad) där! hahah

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, absolut rebecka!! :D vi kan övernatta i parken så får vi se bådeoch ;) haha!

      Radera