måndag, maj 27, 2013

BASEBALL, COLOR RUN, GIRLS' NIGHT

Idag är det ett år kvar tills jag åker hem till Sverige igen!! Hur galet är inte det, det är som att hela min tid som au pair börjar om igen. Det var såhär länge jag hade planerat att stanna när jag kom hit. Nu har jag varit här nio månader, men har fortfarande lika lång tid kvar som jag trodde jag hade dagen jag åkte. Jag kommer ihåg att jag var orolig att jag skulle längta hem så mycket och måsta pusha mig själv för att klara ett helt år. Tänk hur annorlunda det kan bli mot för vad man förväntar sig.

Jag har i alla fall haft en jättebra helg, som vanligt, och inte haft tid att blogga överhuvudtaget. I fredags var jag som sagt och kollade på baseball med Tess, Malin, Madde, Annalena, Natascha och Dajana. Inte den roligaste sporten, men det var kul!
Efter det åkte jag och Tess hem till mig och sov. Klev upp tidigt på lördagen, Sarah kom och hämtade upp oss och vi åkte iväg till Bellevue och The Color Run!! Vi som sprang tillsammans, med lagnamnet The Super Nannys, var jag, Tess, Sarah, Maja, Ellen, Neele och hennes kompis. Det var riktigt kul och färgglatt! Det var bara ett 5K lopp vilket var över alldeles för snabbt! Blev riktigt förvånade när det helt plötsligt var slut. Hade förväntat att det skulle vara längre, hade till och med gått ett tag för vi tänkte att det var så långt kvar att vi inte orkade. Men så var vi helt plötsligt vid mål och blev överösta med färg en sista gång innan vi samlades allihop och hade ett färgkrig. Jätterolig start på dagen!

Före..
Efter!
Jag och Tess åkte hem till mig, duschade och sånt innan vi gick ner på Seattle Center där det varit en festival, Folklife Festival, hela helgen. Träffade Sarah där och hennes pojkvän för första gången, äntligen! Jättetrevligt! Vi åt lunch sittandes på gräset bland massvis med folk framför en scen med ett band som spelade jättehrälig musik. Precis under de få timmar solen sken och det var varmt satt vi där. Perfekt. Madde mötte upp oss där och vi gick omkring och kikade ett tag innan vi begav oss till Safeway och handlade mat.

På kvällen lagade vi tacos och chokladbollar. Maja, Lovisa, Ellen, Linnea och Abbe kom också över och vi hade en jättebra kväll tillsammans. Åt gott och snackade sönder varandra. Bestämde oss för att helt spontant ta en taxi till Capitol Hill och gå på stället vi varit på förut där bara för att dansa! Hamnade på en efterfest i downtown innan vi drog oss hem, åt leftovers och landade i sängen klockan 6 på morgonen, helt död. Nästan en 24 timmars lång dag (23,5), så kan säga att jag var riktigt jävla trött när jag blev väckt av Lovisa och Maja som delade säng med mig 4 timmar senare, alltså klockan 10 på söndag morgon. Låg i sängen och pratade flera timmar. Sedan åkte alla hem utom Maja. Vi gjorde jättegod lunch tillsammans och sedan såg vi lite Gossip Girl innan Lovisa och Anna kom över. Vi hade tänkt åka och kolla på bio men ingen orkade. Köpte hamburgare på Dicks istället och bara umgicks. Maja stannade ännu en natt hos mig, hon slocknade redan vid 9 men jag kunde inte somna förrän vid 12 trots att jag var så trött.
Förvåningen när vi vaknade imorse och klockan var halv 1. Maja sov alltså i ca 15 timmar och jag i 12!! Jävlar täntke vi, jag som hade velat hitta på något kul med min lediga dag! Vi gick i alla fall till Starbucks en sväng mitt på dagen innan hon åkte hem, haha. Min värdfamilj kom hem vid halv 6 och då hade vi middag sedan jobbade jag ett litet tag bara. Hjälpte tjejerna att packa upp och gav dom ett barn och gjorde dem iordning för natten. Nu har jag gjort lite tvätt och har mer kvar att göra innan jag ska sova. Men med tanke på hur sent jag klev upp idag får vi väl se hur trött jag kommer vara när de är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar