måndag, maj 20, 2013

HOME

Jag är tillbaks i USA, Seattle, hemma på mitt rum, tillbaks i verkligheten och vardagen, och så även bloggandet antar jag. Ska jag vara ärligt känns det så otroligt tungt att ens tänka tanken på att skriva ett blogginlägg om den här resan. Sedan kom jag på att jag ska väl också skriva om veckan innan då Jonna var och hälsade på, för det blev aldrig någon bloggning då heller. Det känns tungt, men tänkte att det är väl lika bra att börja istället för att skjuta upp det, då kommer det bara bli värre. Men ni får ändå vänta en dag eller två, för just nu har jag inte tid. Igår söndag åkte vi hem, vi lämnade hostelet vid halv 6 på morgonen efter en natt utan en enda minuts sömn.. Dumt för fy vilken jobbig resa hem det var! Så fort vi satt oss på flyget från Cancun till Houston slocknade vi. Jag minns inte ens att vi lyfte. Sedan vaknade vi när vi skulle fylla i papprena och somnade igen och vaknade när planet tog i marken. Sedan började då hela proceduren med att komma in i USA igen. Och eftersom jag bor här och Jonna bara är på besök fick vi inte ens köa tillsammans, utan spenderade över en timme i kö,trött och alldeles ensam. Och det bara fortsatte med alla kontroller osv, och sen skulle vi ju hämta väskorna och checka in igen. Till slut efter att ha letat ett bra tag efter vår gate kunde vi sätta oss i varsin stol och somna igen. 6 timmars väntat på flyget, och väl på det sitter vi båda i två olika mittenplatser mellan två stora män som tog upp alldeles för mycket plats. Och så satt vi ändå i ekonomi plus. Var en väldigt jobbig flygresa hem till Seattle, men när vi går in för landning och man passerar Mt Rainier ovanför molnen kan man inte annat än le. Kände att det var skönt att vara hemma, och när vi gick ner igenom det tjocka lagret moln som täckte Seattle kände jag mig ännu mer hemma, haha.

Ett par timmar senare kunde vi lägga oss i min efterlängtade säng och dö lite. Slockande direkt och det var hemskt att kliva upp tio i sju imorse, men jag gjorde det och kan lova att det kändes så mycket lättare när tjejerna kom springandes och ville kramas. Det känns bra att vara hemma. Har haft en helt fantastiskt bra vecka, hade aldrig kunnat tänka att det skulle vara så bra och speciellt att jag delat den med Jonna. Underbart verkligen. Och vi hade verkligen velat stanna en vecka till. Men det är skönt att komma hem, tillbaks till real life så att säga. Och jag ska inte klaga, jag är inte den som åker hem till svensson livet hemma i Sverige, jag stannar åtminstone här i USA ett år till hehe.

Mina ögonlock säger åt mig just nu att jag borde ta en tupplur innan jag börjar jobba om en timme. Jonna har åkt ner till downtown för att shoppa en sista gång innan hon åker hem nu i eftermiddag. Jättetråkigt, kommer sakna henne väldigt mycket, kanske inte kommer träffas igen på ett år. Har verkligen levt lyxliv med att ha hon här medans jag jobbat, tjejerna har älskat det!

Har bestämt mig för att stänga ögonen ett tag och tagga en eftermiddags jobb, ett jobbigt hej då och en kväll med upppackning och tvätt.. Förhoppningsvis börjar jag skriva ett inlägg om de två senaste veckorna innan jag går och lägger mig ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar