torsdag, maj 02, 2013

SUN, TRAINING, ALKI, KERRY

Jag vill börja det här inlägget med att beskriva min kropps utseende just nu. Tänk er ett linne, ett vitt linne med smala band. Så ser min överkropp ut, det ser ut som att jag har ett vitt linne på mig, även fast jag itne har något på mig. Min mage är kritvit för en har itne ftt någon sol alls på sig det här året. Sedan har jag två vita linjer som går upp över axlarna, det är linnets band. Mina armar är sådär härligt brunbrända som de blir på sommaren, det är även mina axlar. Men vid axlarna kommer då de där vita sträcken. På andra sidan sträcken så är jag röd. Låter jättefint va? Det är så man ser ut när man börjar dagen med en lång promenad runt Lake Union (ca 1 svensk mil på 2 timmar) tillsammans med Madde. Det var i alla fall värt det, fick fin färg över lag och det var jätteskönt med en lång promenad, trots skavsår. Och det är så fint längs vattnet och med utsikt över downtown och Gasworks Park. Att gå förbi husbåtarna är höjdpunkten, vilket drömboende alltså!! Bo på vattnet i ett häftigt hus med en trappa ner i vattnet, en båt förtöjd på balkongen och en takterass med bord och soffor och grill. Drömmen!! 

Efter det började jag jobba, hände inget speciellt utöver det vanliga, direkt efter jobbet åkte jag på min klass. Direkt efter klassen åkte jag på andra fotbollsträningen för veckan! Lite nytt folk och en rolig träning igen, känns riktigt bra det här. Jättejättekul!! Nu ligger jag död i sängen efter den här dagen, ska skriva det här så fort som möjligt och sedan sova.

Igår hann jag aldrig blogga något mer. Jag jobbade som vanligt under dagen, både E och A hade playdates med sig hem efter skolan, så det var inte så mycket för mig att göra med andra ord. Sedan åkte vi hela familjen till Alki beach och hade middag där tillsammans och tjejerna lekte på stranden. Förbannar mig själv att jag bara knäppte något kort innan middagen, inte efter då solen började gå ner, det var helt klart så man såg verkligen allting, hela Seattle, ända bort till North Cascade, och hela bergskedjan på Olympic Peninsula. Så. Vackert. Älskar Alki, verkligen en av de vackraste ställen här i Seattle. (ska dit igen imorgon, wiioo!)

Senare på kvällen mötte jag Madde och Tess i Kerry Park, deras första besök (men inte sista). För nån vecka sedan målade de om Space Needle vit igen, vet inte vad jag tycker. Häftigt på natten när det varit en färg, men visst är det finare på dagen med en vit neutral färg. Men känns lite tråkigt. I alla fall, kom hem ganska sent och möttes av en enorm spindel i badrummet, tack för den liksom. Hade svårt att somna efter det för jag bara föreställde mig att jag skulle ha hittat den på golvet i mitt rum istället. Eller bland min klädhög på golvet. Eller i min säng!! (skulle aldrig skrivit det för nu kommer jag ligga och tänka på det ikväll också..) Var skönt att sova ut lite idag i alla fall. Men imorgon blir det uppstigning tio i sju igen, så nu är det dags att släcka lampan! Godnatt Seattle, Godmorgon Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar