onsdag, augusti 21, 2013

CHOCKED

Idag har mina tankar gått till familj och vänner till tyska au pairen Jana som dog idag efter hajattacken som skede för en vecka sedan. Hela au pair-samhället här i Seattle är i chock. Något sånt här händer bara inte, speciellt inte någon man känner, inte en au pair som är på sin resemånad, bara några veckor ifrån att äntligen få komma hem till sitt hemland, familj och vänner. Jag har flera gånger varit rädd för tanken att någon jag står nära hemma i Sverige skulle gå bort medans jag var här. Det är nog en tanke de flesta au pairer någon gång oroat sig över. Men tanken att jag är den som skulle kunna vara med om en olycka och gå bort, den har aldrig funnits. Förrän nu. Det är svårt att uttrycka sorg, speciellt på svenska. All my condolences to her family and friends.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar