söndag, augusti 25, 2013

READY FOR THE WEEK

Då var ännu en helg över, de går alldeles för snabbt! Igår var vi som sagt ett gäng svenskar hos Maja och firade hennes födelsedag (som är idag, GRATTIS!), 21 år fyllde hon! Det var jätteroligt, vi hade god middag, roliga tävlingar (som mitt lag vann såklart!) och smarrig tårta. Kom i säng vid kl 2 på natten, så satsade på sovmorgon idag vilket var så skönt!! Vaknade vid halv 11 och låg och drog mig i sängen en halvtimme. Sedan åt jag frukost och gick på en timmes promenad i dagens korta solsken. Tyvärr börjar det bli kallare och oftare moln på himlen. Håller tummarna att sommaren inte är över riktigt än, för jag är inte redo för kyla och regn på ett bra tag.

Har nyss slutat jobbat nu, jobbade 1-6, vi åt fiskpinnar till middag vilket kändes väldigt svenskt! Nu ska jag smälta maten ett tag innan jag snörar på mig joggingskorna och tar en liten kvällsrunda. Känner mig faktiskt redo inför en arbetsvecka, sedan kan det bero på att tjejerna kommer vara på camp hela dagarna så jag kommer inte jobba så mycket, men det är också sista veckan av sommarlovet! Nästa onsdag börjar skolan för båda två, och det ska bli spännande, speciellt för E som börjar kindergarten (6-års) och ska gå tre timmar längre dagar än hon är van vid och på en helt ny skola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar