fredag, april 19, 2013

BILDBOMB

Öppnade upp min min blogg nu och kastade en blick på senaste inlägget, såg väldigt dramatiskt ut med den där rubriken, som att hela världen kommer att gå under typ, var inte min mening haha! Jag kan inte förstå hur jag inte bloggade igår. Jag hade verkligen all tid i världen att göra det eller vad som helst jag ville göra. Det regnade till och med ute  hela dagen, så det var perfekt väder att sitta vid datorn. Men inget blogginlägg, knappt något Facebook-besök eller bloggläsande eller någonting annat, hur kan det komma sig kan man tänka. Anledningen till att jag hade all tid i världen var för att jag bara jobbade ca 1,5 timmar på morgonen då jag hjälpte tjejerna att göra sig iordning osv för sedan åkte min värdfamilj iväg till Kalifornien och jag blev ledig och ensam hemma. Så vad gjorde jag då med all den här extra tiden? Jag gjorde ingenting, ingenting alls. Och fy fan vad det var skönt!!!

Låter svintråkigt och säga att man spenderade en hel dag med att göra ingenting, speciellt när jag som är så "utnyttjavarendasekundjagharhäriusaförattgörahäftigaspännanderoligasaker". Men vet ni vad, jag tror att ibland behöver man lite tid för sig själv då man faktiskt inte gör så mycket mer än att se någon film, läsa en bok, bara ta det lungt. Och det var precis vad jag behövde! Var så länge sedan sist att jag inte kommer ihåg när det var som jag bara tillbringade en dag i sängen. Men ska jag vara ärlig tillbringade jag inte hela dagen i sängen, hade klass kl 6 så jag åkte på den och gav järnet, har jätteskön träningsvärk i magen idag!

Idag fredag tog jag mig en liten sovmorgon, ställde klockan på halv 10 så inte så jättelänge, hade jättesvårt att somna igår kväll (tror jag hade för mycket energi kvar i kroppen eftersom jag latat mig hela dagen), men ville inte sova bort hela dagen idag, har haft lite saker att göra! Förberett inför helgen, åker till Issaquah och Maja och Anna ikväll, på lördag morgon tidigt åker vi österut i delstaten för att hika! Blir en härlig blandning av roadtrip, hikes och härliga vänner, ska bli jättekul!! Nu står lite att-göra-saker på listan. Tvätt, packa och sånt där tråkigt innan det bär iväg.

Här kommer lite random bilder som jag inte har lagt ut än, precis som utlovat!

Edit efter jag börjat ladda upp bilder: Började kolla runt efter bilder jag vet att jag tänkt lägga ut men inte gjort än och hittade massvis!! Så här kommer en salig blandning. Det jag blev mest besviken på är dock att de jag har på min andra kamera kan jag fortfarande inte lägga upp, eftersom jag itnehar något sätt att lägga in dem på datorn.. Men när min familj var här över jul kunde mamma lägga in några på hennes dator, så det är även några från innan jul som ajg hade knäppt med den akmeran då!

Lite bilder som Rebecka och Maja knäppte i Vancouver:
Ett par från de senaste au pair-möten
Äldre bilder från den andra kameran:
Random bilder från senaste tiden:
As födelsedagskalas:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar