onsdag, april 10, 2013

EXTENSION APPLICATION

Jag har varit ovanligt dåligt på att blogga den senaste tiden, det har ju som sagt haft sina anledningar, men från och med nu lovar jag att bättra mig igen!

Tiden just nu går så otroligt fort. Veckorna verkligen rusar förbi, vet inte vad som hände med mars och nu är det redan den 10e april! Jag har precis idag fyllt i min förlägningsansökan!! Så nu är det nästintill klappat och klart (ska bara få den godkänd). Så börjar bli dags att fundera på att förlänga mitt visum också eftersom jag vill ta en semestervecka och åka hem till Sverige över jul i år. Eftersom jag förlänger nio månader får jag två mer semesterveckor, men måste även göra 72 till timmar på college. Men med klassen jag läser nu, samma träningsklass jag läst två gånger innan, så har jag läst 90 timmar av de 144 jag måste läsa innan min au pair-tid är över (kan ju inte säga au pair-år längre eftersom det är mer än ett år!), så ligger riktigt bra till med det i alla fall.

Har redan massa roliga planer för min förlängningstid, varav några redan är nästintill spikade, bland annat: en resa till Hawaii i oktober, Sverige över jul,  Las Vegas helgen jag fyller 21, Grand Canyon antingen om jag får en semestervecka på våren (beror på om jag måste ta en när vi åker till Hawaii eller inte) eller min första vecka på resemånaden (övriga resemånaden är oklart hur den ser ut. Min lillasyster tar studenten hemma i Sverige så hade jättegärna velat vara hemma då!)

Sommaren har också börjat planeras lite grovt: Nästa helg ska jag och Maja åka någonstans över helgen, förmodligen Oregon, och hika, I maj kommer Jonna och hälsar på, sedan åker vi till Cancun, i juni har jag, Rebecka och Maja bokat en kajak/whale watching tur över en helg, segling i San Juan Islands i augusti, en vecka i San Diego också i augusti. Kommer bli massa campande och hikande också, garanterat! Men mycket av resandet sparar jag till hösten/vinter/kanske våren. Finns så otroligt mycket att göra här i närheten under sommaren att jag hellre lägger tiden och pengarna på det då och sparar ställen som jag fortfarande vill resa till, som Los Angeles, Florida, New York osv, tills min förlägningstid eller eventuellt resemånaden.

Känns såklart konstigt att inte längre ha de planer jag hade med Johanna, hon skulle också förlänga egentligen, väldigt tråkigt. Men jag ser fortfarande fram emot min förlängning och det känns superbra att jag kommer stanna här och inte åka hem om 5 månader (helt sjukt vad lite tid jag hade haft kvar om jag inte förlängt!). Jag är långt ifrån klar med mitt liv här i USA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar