söndag, april 14, 2013

YOLIAO


Ikväll har jag mycket bollar i luften! Håller på med två saker samtidigt, och nu blev det tre då jag tänkte ta en paus och skriva ett blogginlägg. Håller på att styra upp ett (eventuellt) skapande av ett fotbollslag med au pairer här i Seattle!! Kollar runt med intresse och ska försöka få iväg ett par mail till några fotbolls-organisationer som man kan anmäla lag till för att kolla upp vad som gäller ikväll eller imorgon. Håller tummarna att det är tillräckligt många som är intresserade och att det inte är alltför dyrt, hade ju varit hur kul som helst liksom.

Det andra jag håller på med är att planera den kommande helgens stora aktivitet med Maja och Anna (ska jag vara ärlig är det jag som sköter planeringen och de kan få komma in med några åsikter lite då och då)! Det är nämligen så at min värdfamilj åker till Kalifornien på torsdag, för tjejerna har spring break, så jag är ledig torsdag-söndag. På fredag åker jag och hämtar upp Anna efter hon jobbat och sedan sover vi hos Maja och tidig lördag morgon beger vi oss av på en liten roadtrip för att hika i öknen i östra Washington!! Ska bo på ett motell efter vägen på lördag natt så blir två dagar full av hiking. Hittat i alla fall tre ställen som är spikade att vi ska hika, sammanlagt 16 miles ( orkar inte ens räkna om det till km men tippar på 25-30 km eller nåt sånt). Ser fram emot det sjuk mycket, äntligen börjas det med att få se mer av den fina naturen som är här där jag bor. Än så länge är de flesta ställena för tidigt att hika på, eftersom de tär mycket ebrg och så här ligger snön på ända till juli, så de allra vakraste och populäraste ställena får vänta till sommaren. Men det finns vår-hikes som man kan ta redan i maj, och öken-hikes verkar vara de man ska ta nu på våren! I ala fall, supertaggad. Men eftersom Maja och Anna inte är så mycket för organiserad planering så har jag tagit tag i allt (ja jag ge er lite pikar här).

Annars har jag haft en bra helg! I fredags jobbade jag som vanligt, A har gymnastik på fredagar nu så när vi kom hem från det var jag off. Åkte ner till downtown och mötte upp Madde, Tess och hennes kompis Frida. Vi gick på Gameworks, vilket var jättekul! Det är som en spelhall, man köper ett krot emd poäng och så finns det en massa spelapparater, vi körde till exempel massa olika bilar, motorcykel, sköt med pistoler, basket, gitarr, trummor, allt möjligt kul!! Slog ihjäl flera timmar där och var hemma ganska sent med sovsällskap i form av Tess.

På lördag mrogon hade vi tänkt åka och tärna fotboll i Redmond som jag gjort ett par gånger innan. Och vi åkte också, men när vi kom dit upptäckte vi att alla tre planer var upptagna pga cup, och vi såg inte en skymt av någon annan vilsen dam-spelare som var där för att träna så antog att det inte var någon träning, kollade runt litegrann på folket som spelade och sedan fick vi tyvärr lov att åka hem till Seatle igen.. Men vi åkte he mtill mig, hämtade en fotboll och gick till parken och kickade lite själva på fotbollsplanen där. Var hur kul som helst och kommer lätt att göras ikväll! Man kan faktiskt träna litegranna på abra två pers om man verkligen går in för det. Och med tanke på att ingen spelat på ett tag var det faktiskt ganska bra!

Vi gick hem till mig, spelade lite dansspel på kinect och fick sällskap av A och E, jätteroligt var det! Sedan blev det dusch och bussen enr till downtown där vi skulle möta upp Maja och Anna, men sprang också in i Stina och Lovisa, och sedan också Ellen, så vi gjorde alla sällskap ett tag. Jag hittade äntligen en bikini inför Cancun på Victoria's Secret. Nu saknas bara fliflops och solkräm, sedan är jag ready to go to the beach liksom!!

Efter nån timme splittrade vi, jag ,Maja och Anna promenerade till Key Arena för att gå och kolla på Rat City Rollergirls spela Roller Derby med våra värdfamiljer. Det är alltså en sport då man kort förklarat åker på rollerblades i en cirkel, varje lag ahr en spelare som ska ta sig förbi alla andra och varva, ett poäng per varv, man får tacklas med axel, höft och rumpa. Var riktigt roligt att titta på faktiskt!

Sedan åkte vi och släppta av Anna hemma, jag och Maja åkte till henne för sleepover, helgsklassiker! På söndagen mötte vi upp Anna och följde med på hennes au pair-möte, lunch på Ikea! Gott med räkmacka, prinsesstårta, dammsugare, glass!! Vi har ju dragit igång med en tävling, inget onyttigt som godis och kakor och sånt på veckorna, utan bara på helgerna. Den som bryter det och förlorar måste nakenbada i havet och stå på en gata i Capitol Hill och sjunga högt på svenska i tio minuter (kan j usäga redan nu att jag kommer INTE förlora). Om vi alla klarar det firar vi med middag i Space Needle i sommar! Det är ju bra sätt att hålla sig borta från onyttigheter under veckorna, men när det ävl blir helg då blir det ju som så att man vill äta så mycket som möjligt, passa på liksom, så är väl inte så bra med tanke på hur mycket jag ätit den här helgen haha..

Nu skriver jag på alldeles för mycket här, dags att avrunda. Mina värdföräldrar kom nyss hem, så slutar jobba nu för kvällen. Sedan väntar en annorlunda jobbvecka eftersom det är springbreak! Kommer ha tjejerna hela dagar mån-ons men sedan åker de som sagt på semester så då är jag off i flera dagar istället. Kommer nog bli en kul vecka i alla fall! Nu ska jag runda upp resten av allt som pågår, städa ihop rummet lite som är kaos just nu då jag nyss satte upp en ny liten bokhylla idag, och sedan spendera ett tag med näsan i boken (nästan läst klart senaste boken i Stephanie Plum-serien, älskar dom böckerna! Och lskar att ajg ätnlgien skaffat mig själv ett bibliotekskort efter 7 månader här i USA, biblioteken här äger de hemma i Sverige så hårt!!!!)

Ett sista råd till er alla, direkt från Hawaii och Rebecka: YOLIAO - you only live in america once

Godnatt och godmorgon!!

(Ska föresten skärpa mig när det kommer till att lägga upp bilder.. har ju några som jag bara itne orkat lägga upp än, så kommer en bildbomb i veckan, me nska även bli bättre på att knäppa!! "Lovar")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar