söndag, april 28, 2013

ICE CREAM

Sitter här vid köksbordet på söndag kväll, tjejerna sover och mina värdföräldrar kommer inte hem än på en timme eller så. Har nyss tryckt i mig ett berg av glass. Seriöst, jag åt hur mycket som helst, jag kunde inte sluta för den var så god!! Något jag älskar med USA är valet av glass som finns här. Rad efter rad i affärerna med glassburkar av tjugotals olika märken, och alla märken har 50 olika smaker. Man kan gå fram och tillbaks i en timme för att man inte kan bestämma sig för vad som är godast. Men igår kväll hos Maja åt jag en jättegod glass, så gick och köpte den idag så vi har här hemma också, men självklart var jag ju tvungen att passa på att äta eftersom det är söndag, sista dagen av helgen, och jag får bara äta på helgerna nu när vi tävlar. Men när jag väl börjat kunde jag ju inte sluta. Och det fanns ingen här som sa åt mig att ne Malin, nu räcker det. Så nu har jag ont i magen och har jättedåligt samvete. Jag ska ligga på stranden i bikini om två veckor liksom!! Vad tänker jag med.. Aja, YOLIAO (you only live in America once). Satt liksom och tänkte på vad finns det att välja mellan när man ska köpa glass hemma, hmmm. En sån där liters förpackning med ICAs egna märke med tre olika smaker, päron, jordgubb, choklad. 50 kronor för en av BJs vanligaste, tråkigaste smaker. GB gräddglass. Såklart jag passar på att äta glass när jag befinner mig i glasshimmelriket då (aka USA).

Som sagt så var jag hos Maja igår. Jag, hon, Abbe, Anna och Lovisa åkte till outleten i North Bend, de skulle alla köpa sportkläder, och jag skulle inte köpa någonting för jag vill spara till Mexico. Men det är omöjligt att gå in på Nike outletet och inte köra något. Unnade mig en ny sportbh för 13 dollar, det var jag värd! (med andra ord, den var så billig att jag inte kunde motstå!! kostade mindre än halva priset)

Efter det åkte jag, Maja och Abbe hem till Maja. Vi lagade middag, sallad, kött och vitlöksbröd (MUMS!!!), drack gott och åt massa socker på det. Vi myste i hot tuben och skrämde upp varandra att det som egentligen var katterna som sprang omkring var björn, sedan dregglade vi ikapp över DiCaprio i soffan (Blood Diamond) (egentligen mådde vi lite dåligt över hur hemsk världen är, men skyller bort det på att jag bara vill se allt gott i världen, och det enda goda i den filmen är ju dicaprio såå) Abbe somnade i soffan och jag och Maja pratade sönder varandra som vanligt innan vi också slocknade.
7 timmar senare vaknar jag av att vi är tre pers på en halvan av Majas säng, mysigt eller trångt, vet inte vad. Vi gjorde svenska pannkakor till frukost, och kom fram till att svenska pannkakor är godare än amerikanska, men amerikanska är väldigt goda dem med!

Vet inte om jag har skrivit det här på bloggen men..... Maja fick ett nytt litet värdbarn i måndags!! En liten pojke som är hur söt som helst, som jag fick snusa lite på idag! Kan vara en av de bättre sakerna med att vara au pair, man får låna sina kompisars söta värdbarn, men man behöver inte stå ut med dem när de skriker och gråter, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar