tisdag, april 16, 2013

SPRING BREAK

Igår när jag kom hem efter att ha spenderat en heldag på zoo med A och E (de har spring break den här veckan, så har dem hela dagarna) så visade det sig att kabeln till telefonledningen hade lossnat, vilket innebar ingen telefon och inget internet under hela gårdagen och större delen av idag. Tänk vad handikappad man kan känna sig av att vara utan internet. Och hur mycket som kan hända under en dag. Hur många olästa mail, chattmeddelanden på Facebook, händelser osv. Och så ska man ta ikapp allting på en tisdag kväll när man börjar jobba kl 6 på onsdag morgonen. Blä kände jag när alla mail var svarade och Facebook under kontroll och jag insåg att jag även borde skriva här.

Som sagt spring break innebar ett tio timmars pass igår, nemas problemas, tog med mig tjejerna på zoo där vi spenderade nästan hela dagen i solsken och massa djur. En riktigt härlig dag och klagade inte alltför mycket att jobba, var bara kul! Lagade middag och åt tillsammans med min värdfamilj, gick ner på mitt rum och kände att jaha vad kan jag göra nu utan internet? Ingenting, så gör ett klädbyte och kilar över på gymmet istället, skönt var det.

Idag jobbade jag morgonen, sedan hade jag en liten paus medans min värdpappa tog tjejerna till tandläkaren, vilket verkar vara en riktigt härlig upplevelse här i USA då E sagt flera dagar att hon äääälskar tandläkaren och längtar tills idag. Och sedan kom de hem med varsin goodie bag, fått välja smak på tandkräm osv. Lyxigt liksom.

E hade en playdate i West Seattle idag så efter vi släppt av henne där spenderade jag och A lite egentid tillsammans, lekte på en lekpark, hjulade på gräsmattan (A försökte lära mig, gick bättre än förväntat då en man kom fram till oss efter och berömde mitt hjulande, måste ha sett väldigt smickrande ut med mina halv-hjulningar bredvid As perfekta gymnastik-hjulningar). Sedan var vi på Alki Beach ett tag innan vi åkte hem, tog As väska och sedan släppte jag av henne hos en kompis för en sleep over (kommer vara konstigt att bara väcka en tjej imorgon på morgonen), åkte och hämtade E på hennes playdate och efter det var jag nästan off direkt och åkt iväg  på min klass.

Lång dag igen, men gick om möjligt ännu fortare än gårdagen! Imorgon väntar ett till tio-timmars pass 6-16. Dags att sova och samla lite energi säger jag!! Godnatt Seattle, Godmorgon Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar