onsdag, april 17, 2013

THEY ARE ALL GONNA LEAVE

Har nyss avslutat en skype med Rebecka, fortfarande två veckor kvar innan jag får träffa henne! Det låter skönt nog inte som att hon kommer att vara brunare än mig i all fall, hheeeeheeee!! Min kära vän får mig i alla fall alltid att fundera lite extra över livet när jag har sagt hej då till henne. Och idag fick hon mig att inse hur mycket jag tycker om henne och hur sjukt äckligt hemskt tomt det kommer att bli om tre månader när hon åker tillbaks till Sverige. Svårt att föreställa mig det eftersom hon varit här sedan jag kom hit, och nu ska jag vara här utan henne i nästan ett år. Och ja, jag har ju en väldig stor erfarenhet om hur mycket som kan hända under ett år. Det är det jag tänker på mest när det kommer till min förlängning, att alla min vänner (utom Sarah!! Yay!) kommer att försvinna. Hur annorlunda det kommer att vara utan dem.

Men förväntade ni mig att jag skulle deppa ihop över det känner ni inte mig! Det kommer att vara bajsigt tråkigt och jag kommer grina i flera dagar typ och önska att de var här och sakna alla dessa dagar som är nu, allt kul jag gör med mina vänner och alla små saker som gör att jag är vän med just dem, det som gör dem speciella. MEN som sagt, jag är alltför taggad och glad på livet för att deppa ihop. Har så mycket kul att se fram emot. Och med tanke på att jag redan hittat lilla Tess som kommer vara här under nästan hela min förlängning (det är ännu sjukare, att om inte hon förlänger så kommer hon att åka hem innan mig, även fast hon nästa alldeles nyss kom (känns det som i alla fall)). Och det droppar ju in nya au pairer hela tiden. Bara svenskar känns det dock som (where are you all other people, I wanna speak some English!!), men jag antar att det blir så, man dras till sina egna landsmän så att säga.

Och tydligen behöver man bara googla på "au pair i Seattle" om man är en svensk au pair som ska åka som au pair i Seattle och vill komma i kontakt med andra svenska au pairer där, för då kommer man nämligen i kontakt med mig! Har den här veckan börjat prata med två härliga tjejer som kommer i sommar, varav en är i en annan halvsvensk familj också här på Queen Anne, och den andra kommer att bo inte mindre än två hus ifrån mig!!Jag kommer vara den där tjejen i kvarteret som vet allting om alla ställen och som kan ge dom där asbra råden om hemlängtan och problem med värdfamiljen (valde kanske inte mina starkaste sidor när jag skrev det där med tanke på att jag har haft nästan ingen hemläntan alls sedan jag kom hit och noll problem med min värdfamilj, men kan nog med stor säkerhet säga att jag är insatt i allting ändå). Coolt

Har idag haft en riktigt lång dag. Började kl 6 imorse, var själv med E på morgonen, lite morgonmys! Klagade inte av att få ivrig hjälp med tvätten liksom. Sedan kom A och hennes sleepover kompis över och hade playdate. Vi gick till parken efter ett tag, hade picknick lunch i solen och de sprang runt och lekte i flera timmar. Sedan låg vi bara på filten och myste. Då klagar man inte på jobbet. Dagen gick ganska så fort ändå alltså. Jag slutade klockan 4, snörde på mig löparskorna och sprang milen på bästa tiden sedan jag kom hit. Kändes riktigt skönt!! Men fortfarande inte bättre tid än under min toppform, bara att kämpa på! Men en mil på asfalt är fasiken inte kul för knän och benhinnor alltså, aj aj.

Nu skriver jag på alldeles för mycket känner jag. Tänkte berätta vad som händer resten av veckan, men det får ni vänta med och höra om imorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar