måndag, juli 08, 2013

4TH OF JULY, WILD WAVES, MT RAINIER HIKING

(skrev det här inlägget igår kväll söndag, men publicerade det inte för jag hann inte få alla bilder. Har fortfarande inte fått bilder från Maja (segis), så saknas fortfarande en del.. Men får lägga upp dem i ett annat inlägg för nu har jag väntat nästan ett dygn med att publicera detta)

Övertrötta barn är svåra att få i säng, men efter att spenderat en halvtimme liggandes i Es säng och kolla upp i undersidan av överslafen har de äntligen somnat! Idag har jag inte gjort så mycket, sov tio timmar igårnatt efter flera nätter med minimal sömn, så det var jätteskönt. Hade kunnat sova ännu längre men klev upp och hämtade tjejerna och min värdpappa vid färjan och åkte hem igen. Var ledig ett par timmar innan jag började jobba för kvällen som vanligt.

Har haft det så härligt och bra de här senaste dagarna då jag varit ledig!! Skriver lite kort om varje dag här i ett och samma inlägg

Torsdag: 4th of July!! Amerikas Independence Day. Vaknade med en sovande Rebecka bredvid mig. Vädret var mulet så lät henne sova ut en timme till innan vi åt frukost och sedan masade oss ut på en springtur runt kronan. Höll joggingtempo och pratade i 7 km, det var jätteskönt! Sedan handlade vi ingredienser för kladdkaka på TJ. Vi gick hem och hann duscha innan Ellen, Abbe, Maja och Torun kom. Vi bakade kladdkaka och gjorde tacos som vi sedan åt ute i solen. Kladdkakan dekorerades till dagen i ära, och så även våra kroppar med fina tattoos
 
 
Vi hade lite tävlingar och umgicks innan vi sedan begav oss till Gasworks Park för att fyrverkerierna. Vi var där en halvtimme innan de började, folk hade hållt platser hela dagen, det var proppat! Men där kommer vi nglidande påett bananskal och lyckas tränga oss fram och fick en perfekt plats, och det är jag så sjkt glad över. För vilket fyrverkeri!! Det höll på i nonstop i 20 minuter, det spelades musik samtidigt och det var bland det vackraste jag någonsin har sett. Går inte att förklara med ord eller ens att se på bilder. Måste upplevas. De låttexter som gick om och om igen i mitt huvud när jag med ett löjligt glatt flin stirrade på fyrverkerierna ovanför Lake Union med Seattle skyline i bakgrunden var: "Diamonds in the sky" "Only in America" "USA, out home sweet home". Ren och skär lycka att stå där med mina fina vänner och som vanligt översköljas av lyckokänslor över att vara här och leva det här livet , liv, som jag själv har skapat.
 
 
Fredag: Hann bli efter 12 innan vi var hemma, det tog ett tag att promenera hem upp för alla backar.. Så när jag och Maja klev upp på fredag morgon för att börja dagens äventyr var vi riktigt trötta. Men vi satte oss i bilen och körde söderut till Wild Waves Theme Park där jag var med tjejerna i tisdag. Denna gång var det min och Majas tur att vara barn, vi var där när dom öppnade och eftersom det var fredag, dan efter 4th of July och inte klarblå himmel var det inga köer att prata om till attraktionerna, så vi sprang omkring där först på karusell-delen och åkte massa berg-och-dalbanor och annat kul. Kände mig verkligen som ett barn igen!
Sedan åt vi lunch och gjorde det galnaste för dagen. En attraktion som man betalade extra för gick ut på att man blev upphängd liggandes på magen, arm i arm med varandra jag och Maja. Sedan hissades man upp, baklänges, till toppen av ett torn, hur högt som helst!! Sedan drog jag i en lina och vips, fritt fall rakt ner mot jävla marken. Var nästan som att hoppa fallskärm all over again, skrek som en galning och så svisch flög vi framåt och uppåt igen, vände och flög tillbaks. Svårt att förklara med ord, finns video på Facebook men som jag har upptäckt förut har jag svårigheter med att ladda upp videos här.. Galet kul var det i alla fall och fick mig att bli sugen på att hoppa bungy jump snart!!

Efter det strippade vi och började beta av alla roliga vattenrutschkanor! Vi åkte allting, och hade hur kul som helst!! Spenderade lite längre tid i köer dock, eftersom mer folk började droppa in efter lunch. Men var ändå ingenting mot för hur det kan se ut vissa dagar. Vi åkte en del riktigt roliga kanor, och andra helt galna. Den galnaste var nog ett rör som gick tvärt rakt ner en bit för att på slutet plana ut så man bokstavligen kastades ut i vattnet och gjorde världens plask och typ dog. Har aldrig sett så många olika typer av vattenrutschkanor i mitt liv på ett och samma ställe, och aldrig åkt nån hemskare än den! Hade sjukt kul!!

Vi kom hem och hann sova en timme innan gårdagens gäng kom över igen för att laga och äta pizza denna kväll. Sedan gick vi ut och dansade på gayklubben vi varit på förr som slutar servera alkohol klockan 2 och därefter blir 18+. Det är så spännande att vara på nattklubbar nykter, man ser allt som händer, och man ser det på ett så annorlunda sätt. (Och man mår så grymt mycket bättre dagen efter, hehe) Äääälskade kvällens DJ, tänk er en typisk datanörd man ser på amerikanska filmer, lite överviktig, han hade en jokerhatt på och stog och mimade med i alla låtar (med en väldig inlevelse i varenda ord!) och körde järnet med veven. Så grymt härlig!! Vi dansade arslet av oss och sket i alla andra.
Det var kul, men fy så hemskt trött jag var. Stupade i säng strax efter 4 och ville dö när väckarklockan ringde klockan 9. Men det var bara att kliva upp och en timme senare var vi på vägen igen, jag och Maja, med siktet inställt på Mt Rainier. Efter 10,5 månaders ideellt stirrande på berget från Kerry Park (Påminnelse för er: såhär ser det ut
) Skulle vi äntligen få se det på nära håll. Ord går inte att beskriva lyckan när vi passerade skylten Mt Rainier National Park, fortsatte bilfärden upp, upp, upp och vyerna blev bara vackrare och vackrare för varje kilometer vi körde. Och så bang, där är berget, så otroligt vackert. Var jätteexcited när vi äntligen var framme och kunde börja hika. Tyvärr fick vi vända från hiken vi hade tänkt göra då det fortfarande var massa snö ivägen.. Vi tog en annan och fick massa fina utsikter. Väldigt, väldigt vackert. Kommer nog ta mig tillbaks dit innan året är över. Låter bilderna tala för sig själva om resten, trots att det verkligen inte gör verkligheten rättvis.
Vi var inte hemma förrän på kvällen på lördag och jag var helt död. Stupade direkt i säng och sov som sagt i tio timmar. Och nu är det kväll igen! Ska bli skönt att få sova mer faktiskt. Imorgon börjar jag jobba kl 6, vilket är mindre skönt, men nu har A camp igen så har ca tre timmar ledig mitt på dagen imorgon. Nu sitter jag och väntar på att få lite bilder från Rebecka och Maja så jag kan publicera det här inlägget, men dröjer nog nån timme till. Tills dess: True Blood!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar