torsdag, juli 18, 2013

SPECIAL DAY AT PIKE PLACE MARKET

Sitter på golvet i mitt sovrum och stretchar benen samtidigt som ajg skriver detta, effektivt! Och välbehövligt, är helt döda. Jobbade ett tio-timmars pass idag, hade specialday med E. Vi har bla varit på Pike Place Market, så mysigt att köpa bär och ta med sig till parken bredvid och sitta på gräset på en liten kulle och äta bären och ha utsikt över sundet. Älskar att vara au pair. Vad har vi mer gjort idag, lite av varje. Pysslat lite, lekt lite, varit ute, varit inne, ja allt möjligt. Men större delen av dagen var vi nere på Pike Place.

Så fort jag slutat snörde jag på mig löparskorna och ett nyinköpt träningslinne från HEAD som var jätteskönt! Sedan sprang jag ner för norra backen till Rogers Park och mötte upp Tess för ett intervall pass som jag ville dö efter. Eller ville snarare döda min astma. Trodde jag skulle dö pga den ett tag där. Och just nu värker hela lungorna vid varje djupt andetag och jag har jättejobbig hosta. Jag. Hatar. Astma.

Men skönt i benen var det i alla fall. Och ännu skönare att verkligen kötta sönder dem ännu mer på gymmet efteråt! Är som sagt död nu, ska duscha och hoppa i säng och läsa lite innan jag somnar. Just nu läser jag Silver Linings Playbook, älskade verkligen filmen och boken är bra hittills, har inte kommit så långt än.

Idag sa E två så söta saker. Vi pratade om att Rebecka åkte hem igår och att jag var ledsen över det. Då frågade E om jag kommer vara ledsen när jag ska åka hem till Sverige. Och sa att ja jag kommer vara jätteledsen. Då säger hon med världens ledsnaste röst, jag med. Jag tror jag kommer att gråta. Jättemycket! Och så kollar hon upp mot mig med världens ledsnaste ansikte. Gulligt, men usch vad jag inte vill tänka på den dagen, än! Sen sa hon också att när jag åker hem till Sverige igen så kommer jag att vara half Christian och half Jewish. För jag har varit här och varit Jewish med dem i nästan två år. Haha, jag älskar hur barn tänker som ibland. Deras lätta syn på livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar