tisdag, juli 23, 2013

SORE MUSCLES

Mina biccas är döda efter kvällens body pump pass. Att jag redan hade träningsvärk i både armar och hela min upper back från gårdagens besök på gymmet gör inte saken bättre. Men åh så skönt det är! Vaknade upp imorse och det värkte i armarna och ryggen från gympasset jag gjorde igår morse, och lårmusklerna var alldeles ömma efter intervall passet i trappor som jag gjorde med Tess igår kväll. Gick bort det mesta på en lång promenad med Sarah imorse, och det sägs ju att man ska träna bort träningsvärken så förhoppningsvis gjorde jag det med body pumpen ikväll och imorgon vaknar jag som en ny människa och kan gå på gymmet och pumpa mer. Annars har jag ju magen kvar att döda lite också. Om det inte märks så känns det himla bra att träna just nu. Det går bra, jag är taggad och det är kul! Känner att jag blir starkare och starkare också, har ökat mina vikter på body pumpen rejält den sista månaden, as skönt.

Vad har jag gjort mer än att träna de två senaste dagarna då kanske ni undrar? Har inte gjort så mycket mer än det och jobbat. A har camp på Bouldering Project den här veckan, så har skjutsat och hämtat henne. E har haft pre-school. Igår var det ballet för henne och gymnastik för A på eftermiddagen. Idag tog min värdpappa och tjejerna en tur med båten på eftermiddagen, så jag jobbade bara en timme på morgonen och en och en halv timme mitt på dagen. Innebar bara att skjutsa och hämta tjejerna, ganska chill ja! Hann med lite av varje under mina lediga stunder. På morgonen skypade jag med mamma och pappa. Sedan träffade jag Sarah och gick på en promenad en timme. På eftermiddagen gick jag till parken och la mig på gräset och läste klart The Silver Linings Playbook, rekommenderas starkt! Sedan chillade jag framför datorn ett tag innan det var dags att gå på body pump, kom hem duschade och nu har jag haft family meeting.

Imorgon börjar jag jobba klockan 6 och har en tio-timmars dag som är uppdelad i tre jobb pass framför mig, så snart dags att sova. God natt Seattle, God morgon Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar