tisdag, juli 02, 2013

TODAY AND YESTERDAY

Jag var riktigt nära i att hoppa över bloggandet ikväll och lägga mig och sova istället för jag är supertrött. Men sedan insåg jag att det var just det jag gjorde igår kväll, så kan inte göra det ikväll. Mina dagar är så fullproppade just nu, jag ska berätta om dagen och gårdagen kortfattat så får ni se att jag omöjligt har någon tid över till, tja, ingenting!

Igår: Klev upp och började jobba 7.30. Var själv med A på förmiddagen, vi lekte, var ute, läste bok, ritade, tja bara var själva med varandra vilket var mysigt! Sedan hämtade vi E, hade en snabb lunch och åkte till en utomhuspool i Magnolia. Vi har så sjuuuuukt varmt väder just nu, som jag kanske skrev om redan i söndags. Var i alla fall omöjligt att vara utomhus i solen, går inte att beskriva hur skönt det var att hoppa ner i poolen. Men det tyckte resten av Seattle också så det var verkligen proppfullt med folk där. Sedan åkte vi hem och hade snack, packade om och åkte till Es ballet. Sedan direkt hem efter den, jag var off och Rebecka kom över. Vi bytte till springkläder och körde intervaller, vilket var nästan som att ta självmord då det var alldeles för varmt för det. Men så jäkla skönt när det var över. Fast, då gick vi till gymmet och fortsatte! Sedan köpte vi lite att äta och en smoothie, satt på gräset i Kerry Park och bara njöt av våra fina liv. Vi sa hej då hemma hos mig på kvällen, jag tog en dusch och sedan var det dags att sova, helt slut efter en aktiv och varm dag.

Idag: Klev upp halv 8 och snörde på mig löparskorna. Tänkte att det blir perfekt för det har inte hunnit bli varmt än, men har nog inte svettats på en löptur så mycket som jag gjorde imorse på hela året. Och mina ben var döda sedan gårdagen, så blev inte en varken lång eller bra springtur, men som jag brukar säga, ett kort träningspass är bättre än inget! Sedan duschade jag, åt frukost och började jobba. A var inte så pigg på morgonen så vi tittade bara på en film sedan packade vi väskan för att åka till en nöjespark/vattenland en bit bort. Min värdpappa kom hem, vi åkte upp och hämtade upp E och sedan åkte  vi allihopa iväg till det stället som heter Wild Waves. Perfekt dag för det! Men trots att det var mitt i veckan var det väldigt mycket folk. Men vi hade jättekul!! Var jättestort och roligt, fanns mycket lämpligt för tjejerna, men även massa för oss äldre, så jag kommer lätt vilja åka tillbaka dit nån dag med några kompisar och gå lös på alla attraktioner! Vi spenderade i alla fall resten av dagen där och hade det jättebra! Sånna gånger man kan stanna upp och fråga sig själv, men vänta, jobbar jag verkligen nu? För det är så konstigt att kalla denna dag för en jobbdag. Men det var den konstigt nog i alla fall för när vi kom hem jobbade ajg en halvtimme till, sedan drog jag direkt på ett body pump-pass, gick hem och duschade, åt och nu har jag haft family meeting och skrivit det här. Och nu ska jag stänga av datorn och läsa lite innan jag somnar.

Förstår ni vad jag menar med att jag verkligen inte har någon tid över? Från det jag vaknar tills jag år och lägger mig är det något som görs, varenda minut! Det är galet, men jag gillar att vara aktiv och göra saker. Men det ska också bli skönt att få slappna av lite i slutet av den här veckan då jag är ledig (om det nu blir någon tid över till det haha!! Vill ju passa på att göra massa saker när man är ledig.) Det är bara att inse, jag har aldrig haft och kommer aldrig ha ett lugnt liv så länge jag bor här. Tacksam är jag över det!

Snodde några bilder från Rebeckas blogg så det här inlägget blev lite roligare att se på! (ja Rebecka, jag printade skärmen, klistrade in på paint och beskärde så det blev bara själva fotot, bara för att man inte kan högerklicka på din blogg.. Allt detta extra besvär)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar